Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indberetning af varer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino bruger :)

Jeg har et lille firma og er nye i iværksætters verden. Jeg har et spørgsmål mht.indberetning af varer.

Jeg har importeret af nogle varer fra UK i august og i sep (to gang). måned. Og engang har jeg også solgt varer til Sverige i Sep. måned.

Men jeg har ikke indberettet mine køb og salgskat.dk. Nu er der gået ca. 2-3 måneder og jeg er kommet til at vide at man skal inberette salg og køb på skat.dk hver måned (hvis der er noget)

Hvad skal jeg gøre nu? er det for sent nu.. eller kan jeg stadig indberette min køb og salg ?

På forhånd tak

Mvh.

Nata

 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et CVR nummer og er det moms du tænker på ?

Jeg har selv et lille firma og jeg skal indberette moms hvert kvartal, men du burde selv vide det, hvis du altså har et CVR nummer.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 26. Oct 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej mit spørgsmål er mht. køb og salg til EU-lande. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal indberette salg til EU kunder ved at lokke på og finde punktet for indberetning af EU salg og det skal gøres kunde for kunde ud fra deres CVR nr i landet - bedre sent end aldrig vil jeg mene - ingen omk, men få det gjort korrekt så du er på plads ved en evt kontrol

Dine køb skulle du ha indberette som importmoms = 25% af prisen inkl. fragt skal indberettes under importmoms varer EU og helt samme beløb som købsmoms + beløb som rubrik A. Du kan også der lave en efterindberetning for perioden og det giver jo ikke en betaling men er en tvungen indberetning for at skat kan forstå din moms  Du kan læse her om import moms - find varer fra EU i skemaet når du har læst lidt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html - du kunne tage det med førstkommende indberetning men jeg vil sige efterindberetning jo formelt er det korrekte og så er ting på plads ved evt kontrol - i stedet for du skal sige-  det fra sept ville jeg indberette inden marts :)

vh John H

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)