Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starter IVS, løbende finans fra mig privat.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hamborg
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg overvejer at starte 2 IVS, 1 drift og 1 holdingselskab. De bliver startet som IVS I stedet for ApS, grundet den økonomiske forskel I opstartsfasen.

Kan jeg løbende poste penge I selskabet fra min egen personlige konto, hvis der er brug for det? I så fald, hvordan skal det bogføres? Og skal det tilbage betales som lån der måske bliver forhøjet et par gange, eller kan jeg lave det som en "gave" til virksomheden?

 

På forhånd tak :)

 

Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at læse her så du er sikker op du vil ha holding også - alt koster http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  og der startes mange holding folk fortryder

Ja du kan godt låne dit IVS penge - det skal ske med markedsrente = præcis det som selskabet ville skulle betale for usikret lån i banken - og den rente SKAL selskabet betale dig- og ha som udgift mens du tilsvarende skal opgive den som renteindtægt til skat iflt loven 

Du skal dog være opmærksom på at lån jo ikke øger kapitalen da du gir det 10000 kr f.eks. i kontant og samtidig skylder selskabet 10000 kr så det går i rent 0. Pas derfor på med kapital beredskabet - kommer det under halv kapital i 6 mdr skal du afholde general forsamling med plan for at genetablere og det skal tages alvorligt så du ikke ender i risiko personligt ved en evt konkurs - se om http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/kapitalberedskabIVS.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hamborg
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Først og fremmest tak for et fyldestgørende svar.
I realiteten vil jeg vel kunne oprette et ivs med et selskabskapital på 2.500, og afholde alle regninger for drift af hjemmeside, markedsføring og lign, indtil virksomheden begynder at have overskud. Der er tale om en ren online virksomhed, og udgifterne er derfor begrænsede da der heller ikke er påkrævet et varelager. Hjemmeside står pt. I mit private navn og markedsføring kan jeg vel i princippet også betale fra mit personlige kreditkort?

Således vil jeg kunne holde virksomheden kørende indtil der begynder at være indtægter nok, til at alle regninger kan betales af virksomheden i stedet for mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - udgangspunktet er, at du jo ikke gerne skal ha udgifter som på sigt halverer kapitalen  Kommer den ned på 1.250 kr og bliver der - eller under  i 6 mdr - så har du pligt til general forsamling. 

Du må ikke rode hjemmeside i privat navn sammen med IVS - I er to helt forskellige juridiske enheder og så skal dit IVS til at købe hjemmesiden af dig og det kan udløse skat og du kan udvikle goodwill og andet -  så nej det er en skidt ide at køre tingene privat og ha IVS der så siden skal købe disse tjenester,

Enten skal du ha IVS og stifte så den har råd til at drive sig - alternativt låne den penge med markedsrente som beskrevet - det duer ikke det andet

Ellers så vent dog med det IVS og endnu mere - vent dog med IVS og holding - Alene den lovpligtige arbejdsskadeforsikring du SKAL ha i IVS drift uanset løn, vil koste dig 1500 kr og så har du 1000 kr tilbage - og du ryger lynhurtigt i negativ egenkapital, som lån intet ændrer ved

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)