Jeg har oprettet et ApS og er igang med at starte for mig selv. I den forbindelse er jeg blevet kontaktet af min tidligere chef som har tilbudt at han gerne vil være med i mit firma. Måske noget 50/50 eller 60/40. Det vi indtil videre har snakket om er, at jeg skal stå for den daglige drift og at han "bare" skal have en del af det forhåbentlige overskud vi laver. Altså at han bare skal være en slags investorer. Hans firma ligger i Jylland hvor han er bosiddende og har et godt navn i branchen. Mit firma er på Sjælland hvor jeg er bosiddende og endnu ikke har nogen kundekreds. Min tidligere chef vil gerne have et samarbejde så han nemmere kan servicere hans kunder over hele landet og så han ikke vil miste kunderne ved at videresende dem til mig når de henvender sig til ham. Jeg kan egentlig godt se fidusen både for ham og for mig i dette her. Vi har snakket om at få lavet nogle papir på det hele hvor alt er skrevet ind i. Mit spørgsmål går på, hvem kan man få til at lave sådanne papir? Er det bare en alm advokat eller? Og kan det laves sådan at jeg står for alt hvad der hedder drift mm uden at han skal/kan gøre andet end at skumme måske 40% af overskuddet? Altså efter den løn som jeg skal have om måneden osv... |
Hej Gummihest
Jeg vil klart anbefale at få en advokat ind over denne, da alt skal være aftalt, hvis i f.eks. nu ikke kan få det til at fungere på et tidspunkt.
God vind med projektet
Mvh.
Jacob Bager
CleverDeal.dk