Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af varer købt i EU

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun anbefale dig at tage til et gratis informationsmøde med SKAT for iværksættere, hvor de bl.a. fortæller om moms - møderne afholdes med jævne mellemrum over hele landet. Du lyder ikke som en der er helt klar til at blive selvstændig - på trods af John's (Cookie) ellers meget fine forklaringer.

Du kan godt dreje tingene rundt som du selv vil - i en periode - men i sidste ende kommer du til at betale momsen som du har fået forklaret (og det vil ikke være ud fra hvad du finder logisk, men ud fra de gældende regler)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Men hvis jeg har købt varen i Danmark så bliver min moms afregning salgsmoms minus købsmoms 60 kr. - 25 kr. = 35 kr.
skal betales til skat.
Hvis jeg køber varen i England så har du skrevet at jeg har ikke nogen købsmoms og så skal jeg betale salgsmoms 60 kr. til skat, så er det ikke det samme.

 

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se det således;

Ad England ; Varesalg DKK 300,- ( heraf moms DKK 60,-) Varekøb DKK 100,- Netto til dig DKK 140,-

Ad DK ; Varesalg DKK 300,- ( moms fortsat 60,-) Varekøb DKK 125,- ( moms 25,-) Netto til dig 140,-

Men som nævnt - tag et infokursus for at få det på plads

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde samme problem som dig, med at forstå det i starten, men nu klare Dinero det regnestykke for mig :) Hvis du prøver at registrer køb/salg i et regnskabsprogram, kan det måske bedre forklare dig hvad der sker.

Men køber du en varer i EU kommer der ikke moms på. Så køber du et produkt for 100 kr, så betaler du 100 kr for det. Når du sælger produktet for 100 kr i Danmark, skal du huske at lægge moms på, feks 100 kr + 25 kr. Dermed skylder du skat 25 kr i moms.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke dreje tingene men jeres svar forvirrer mig, først skriver I at der er ikke nogen købsmoms når man køber varen i England og det forstår jeg godt
og så skal jeg betale 60 kr. i til skat (salgsmoms af 300 kr).
Når jeg så har købt varen i Danmark så har jeg købsmoms på 25 kr. og salgsmoms på 60 kr. og jeg har fået at vide at købsmoms skal trækkes fra salgsmoms
og forskellen skal betales til skat dvs. 35 kr.
Kan I fortælle hvor regner jeg forkert.

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:
Kan I fortælle hvor regner jeg forkert.

 

Seriøst  ?? - Tag nu det kursus - eller find på noget helt andet at lave

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg godt men hvis jeg køber en vare i Danmar for 100 kr. eks. moms så har jeg købsmoms på 25 kr. og hvis jeg sælger det samme vare for 300 kr.
inkl. moms så har jeg salgsmoms på 60 kr.  og jeg har fået at vide at det der skal betales til skat er forskellen mellem salgsmoms og købsmoms
dvs. (60 kr. - 25 kr. = 35 kr.) er det ikke korrekt og hvad gør jeg forkert.

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  InFuSols Europe Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam, du gør det forkert at du inddrager moms i din udregning af hvad du tjener på at sælge varen.

Moms er blot et beløb til SKAT som sælgeren af en vare opkræver fra køber på vegne af SKAT.

Der er faktisk to separate pengestrømme i dit firma. Dine penge og momspengene som tilhører SKAT.

SKAT har bare sat dig til at inddrive 25% skat på alt hvad folk køber, da det er det nemmeste for dem at du gør det. :-)

Når du kigger på hvad du skal sælge en vare for skal du ALTID regne alle priser uden moms.

Eks:

Du køber en vare for 100,- kr. EX MOMS.

Du sælger varen for 200,- kr. EX MOMS.

Du har tjent 100,- kr!

Hvad moms angår skal din leverandør opkræve moms fra dig, hvis han ligger i Danmark.

Du skal altså betale 100,- kr. + moms 25,- for varen. Men de 25,- får du tilbage igen fra SKAT, for det er egentlig kun privatpersoner der skal betale moms.

Ligeledes når du sælger varen for 200,- skal du opkræve 50,- kr. moms fra din kunde. Dette beløb skal du give videre til SKAT, det er ikke dine penge!

Så uanset om du har betalt moms ved indkøb af varen eller ej skal du opkræve moms når du sælger.

Når du nu ser på udregningen vil det stå klart at din fortjeneste er den samme uanset om du har købt dine varer i udlandet eller i Danmark, forudsat at prisen UDEN MOMS er den samme.

Købt i udlandet for 100,- UDEN MOMS

Solgt i Danmark for 200,- PLUS MOMS 50,-

Du har selv tjent 100,- og afregner 50,- til SKAT

-

Købt i Danmark for 100,- PLUS MOMS 25,-

Solgt i Danmark for 200,- PLUS MOMS 50,-

Du har selv tjent 100,- og afregner 25,- til SKAT

-

Købt i Danmark for 100,- PLUS MOMS 25,-

Solgt til udlandet for 200,- UDEN MOMS

Du har selv tjent 100,- og får 25,- fra SKAT

.

Du har hele tiden to kolonner i denne opstilling.

Varepris        og         moms

Dit momsregnskab har intet med din fortjeneste at gøre.

Med venlig hilsen

Jens Larsson

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, jeg ved godt at momsregnskab og fortjeneste har intet med hinanden at gøre, jeg ville bare har bekræftet at det beløb som skal
afregnes i moms er forskell mellem salsgsmoms og købsmoms hvis varen er købt og solgt i Danmark og det har jeg nu fået bekræftet i dit svar.
Som du skriver:

Købt i Danmark for 100,- PLUS MOMS 25,-

Solgt i Danmark for 200,- PLUS MOMS 50,-

Du har selv tjent 100,- og afregner 25,- til SKAT (forskell mellem Salgsmoms og købsmoms).

i mit eksempel var der købsmoms 25 kr. salgsmoms 60 kr. afregnes til skat 35 kr.

men så fik jeg noget svar et jeg jeg misforstået momsregnskab.

 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam, du har helt ret med de 60 kr - 25 kr = 35 kr til skat, når du køber og sælger i Danmark. Ellers har jeg gjort noget forkert længe.

Havde du købt varer uden for Danmark, men inden for EU, og solgt dem i Danmark, havde regnestykket været 60 kr - 0 kr = 60 kr til skat.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)