Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ikke dumt at have flere domæner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvad der vil være den bedste taktik i forhold til søgemaskinerne. Hvis man har et relativt begrænset antal produkter/services man tilbyder. Vil der så være en fordel i at have flere websites med de samme varer, naturligvis med unikke tekster osv. Eller vil det være klogere at satse på en enkelt side og så fokusere helt og holdent på den?

/Kennith

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kennith:

Hej

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvad der vil være den bedste taktik i forhold til søgemaskinerne. Hvis man har et relativt begrænset antal produkter/services man tilbyder. Vil der så være en fordel i at have flere websites med de samme varer, naturligvis med unikke tekster osv. Eller vil det være klogere at satse på en enkelt side og så fokusere helt og holdent på den?

/Kennith

Det kommer helt og aldeles an på så meget. Generelt set ville jeg have fokus på én hjemmeside! Især hvis der er tale om en hjemmeside, der sælger fysiske produkter. 

Men hvilken branche er der tale om? 

Istedet kan du overveje at have andre hjemmesider, hvor man ikke kan købe produkter, men i stedet fungerer som blogs. Herved kan du lave leads og linkbuilding til din egen hjemmeside. 

Men det kommer også an på, hvor meget tid du har. 

Eventuel til lidt inspiration. Prøv at se, hvordan halfan timm gør med juf.dk.

Der er en klar kobling imellem juf.dk og http://revisorpilot.dk/ - han skaber leads på den måde til sin egen side. 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et relativt begrænset antal produkter - alle indenfor samme genre ville jeg lægge dem på samme domæne.

Men solgte du relativt begrænset antal hundefoder, og relativ begrænset cykler - ville jeg købe et domæne til hver af dine shops ELLER bruge et sub domæne ala cykler.modified.dk og hundefoder.modified.dk

Så er de adskildt, og alligevel ikke...

Men det tager jo så også tid at starte et helt nyt domæne op i søgemaskinerne


Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre indlæg siger så er det nok mere et spørgsmål om hvor meget tid du vil bruge.. Det kræver som regel en del arbejde at få bare et site til at ranke godt i søgemakinerne. Når det er sagt så tror jeg du (hvis du har tiden) vil kunne få en højere konvertering ved at have flere sider, 2 lodder er bedre end 1 right ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for jeres svar. Det er ikke til mig selv, men en kunde der er i underholdningsbranchen. Hun har en række forskellige shows. Jeg er ikke SEO mand men det er jo svært ikke at rage lidt til sig når man har lavet hjemmesider i 15 år. Personligt har jeg netop taget beslutning om at dele mine produkter ud så de får hver deres side. Det er selvfølgelig større arbejde men det lever jeg med, jeg tror det er en god investering for mit vedkomne. Umiddelbart var jeg ret skråsikker på det var en skidt idé for min nye kunde at have flere sider, men hun havde af flere kollegaer fået at vide det var bedre at have flere. For mig giver det i hendes tilfælde ingen mening, jo selvfølgelig hvis man har tid og penge til at lave ordentligt SEO arbejde så er det da fedt at have 2-3 sider blandt de første 10 resultater på Google men for alm. dødelige der ogs¨å skal bruge lidt tid på deres familie og arbejde så er et nok mest realistisk med en ordentligt opbygget side og så få lavet noget SEO på den. Tak for jeres input :)

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)