Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til det rigtige valg af server :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

På nuværende tidspunkt er vi på en delt server hos Solutio. Men har planer om at skifte til egen server. Vi har søgt lidt omkring og har kig på en serverløsning hos http://www.hetzner.de/ - Er der nogle der har erfaring med dem, eller har I et godt bud på en udbyder?

Hvor har I server og hvilken serverløsning har I valgt?

Hvornår bør man overvejer en SSD server-løsning?

Håber der er nogle erfarende folk derude der vil hjælpe :-)

Mvh. Daniel
http://www.apuls.dk/

www.Apuls.dk Alt til Fitness, Sport, Vintersport, Sportspleje, Kosttilskud og Wellness. Vi er snart også i Sverige, Norge og Tyskland

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad skal serveren udsættes for?
Budget?

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Hetzner er lavpris og har ikke DDoS beskyttelse eller fokus på sikkerhed i deres netværk.
Det betyder at der er relativt stor chance for hardware fejl eller udfald.

Jeg har selv et par servere i deres netværk og fra min fiber forbindelse i DK er der 40ms svartid til dem.

Hvis du ønsker at købe en lavpris server, så kig på OVH eller deres billige brand SoYouStart.
Her kan du få servere af samme kvalitet og pris, men med DDoS beskyttelse og bedre svartid. Ca 30ms fra DK. Der er også mulighed for at tilkøbe IP adresser med terminering i forskellige lande med OVH.

Hos OVH har du også mulighed for at ringe til dem, dog skal man ikke forvente at de opprioritere dine udfordringer med mindre du har købt deres nye og noget dyerere servere på OVH.

I forhold til SSD, så kan det betale sig hvis din database server eller cache er langsom eller du bare vil have noget mere ud af dem. En "gammeldags" SATA/SAS kan i mange tilfælde løfte opgaven uden problemer.

Dog vil jeg anbefale dig at få hardware raid i din server da det giver dig sikkerhed når en disk brænder af.

Håber du kan bruge ovenstående. Men som Ivan spørger til, så kom med lidt mere fact om jeres setup, så får du et mere konkret svar fra os. :)

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ivan

En webshop med omkring 10.000 besøgende i måneden. Lige nu er vi kun i Danmark, men udvide løbende til flere lande.

Shoppen har lige nu 3000 produkter, men udvide også her med stor fart. (4gb ca data) 

Mvh.
Daniel 

www.Apuls.dk Alt til Fitness, Sport, Vintersport, Sportspleje, Kosttilskud og Wellness. Vi er snart også i Sverige, Norge og Tyskland

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sylvester

Tak for dit svar. Jeg vil lige undersøge det hele lidt nærmere :-)

Tak

www.Apuls.dk Alt til Fitness, Sport, Vintersport, Sportspleje, Kosttilskud og Wellness. Vi er snart også i Sverige, Norge og Tyskland

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel A. Hougaard:

Hej Ivan

En webshop med omkring 10.000 besøgende i måneden. Lige nu er vi kun i Danmark, men udvide løbende til flere lande.

Shoppen har lige nu 3000 produkter, men udvide også her med stor fart. (4gb ca data) 

Mvh.
Daniel 

Jeg havde for noget tid siden anbefalet proudwing til en ven, han har over 30.000 besøgende om måneden og kører magento shop. Han har intet at klage over. Det kører bare siger han. De migrerede ham selv og optimerede hans shop uden mer-pris. Jeg bruger dem også selv til en community side med ca. 35.000 besøgende om måneden - ingen problemer. Det er ikke en VPS, men et delt webhotel derimod. https://www.proudwing.com/da/professionelt-webhotel
DK servere i øvrigt. Snak evt, med dem.
 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sylvester Nielsen:

Dog vil jeg anbefale dig at få hardware raid i din server da det giver dig sikkerhed når en disk brænder af.

Man kan også bruge software raid i form af mdraid, eller tage brug af intels onboard software raid, giver stadig en stor sikkerhed, faktisk baseret på godt 60k servere, ser vi langt større datasikkerhed på software raid iforhold til en single raid controller maskine, oftest fordi at software raid, kan du flytte disks fra server til server uden problemer, hvorimod ved hardware raid, er det oftest meget vigtigt den nye controller der kommer i, har præcis samme vendor som den gamle, og desværre oftest samme model, ellers kan du stå med hovedet i postkassen hvis din raid controller brænder af (Og det sker)

Yep, det giver et lille performance hit, men ikke noget de fleste ligger mærke til idag, udover hvis de er meget kritiske, og virkelig skal makse serveren ud totalt. Software Raid er fint, og koster gratis, du vil generelt kun få problemer, når du kommer op i større arrays, men så vil man typisk også have en sekundær raid controller grundet af redundancy.

Udover det til trådstarter, jeg kan se du køre opencart, hvilket faktisk relativt nemt håndtere 10-30k produkter, uden det større performance hit, en server hvor databasen ligger på SSD disks, så kommer du ufattelig langt, og burde ikke have problemer med loading tider samt skalering af din side. Burde være en relativt nem opgave!

Du er mere end velkommen til at kontakte mig på lucas @ hosting4real.net - så kan vi evt. prøve at smide en aflukket kopi af siden på en test server, så du kan teste performance på et standard (high performance) shared webhotel - er sikker på et webhotel sagtens kan trække siden, selv med 30k produkter, og 100k+ besøgende om måneden :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)