Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal have flyttet et wordpress site til nyt webhotel..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvordan flytter jeg et wordpress site fra et webhotel til en anden ? Findes der en smart backup knap man kan benytte eller skal man ind i mysql og have fat i databasen m.m ?

Der skal vel først installeres ren wordpress på det nye webhotel eller skal man blot overføre det over ftp ?

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville selv installere WordPress på det nye webhotel hvor jeg derefter vil importere mit tema og exportere indstillingerne, data osv. fra WordPress.
Det skulle vidst kunne gøre det og har virket for mig ind til videre :) 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mener flytte igennem ftp ikke eller ?

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hovedgård
Tilmeldt 1. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hurtigst at flytte den fra FTP til FTP. Hvis du også flytter database, skal du tage en kopi i phpMyAdmin og importere den i den nye database. Husk at rette databaseoplysningerne i wp-options.php filen.

Hvis du også skifter domæne, kan du lave en "search and replace" i SQL filen inden du uploader den.

WPDEV.dk

Din partner til avancerede WordPress løsninger.

Fra København S
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Biberkopf Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

FTP og phpMyAdmin er den sikre måde at gå til det på, men ...

Hvis du bliver angstprovokeret af at skulle rode med phpMyAdmin (det er faktisk ikke slemt, når man følger de omhyggelige vejledninger på WordPress.org), så kan du også vælge at exportere din nuværende løsnings indhold (indlæg, sider, brugere) til en særlig Wordpress-xml-export-fil. Exporten ligger under "værktøjer/tools" i kontrolpanelet.

Denne fil kan du så på tilsvarende vis importere i den nye løsning. Men du skal nok regne med at skulle genskabe de themespecifikke ændringer, menuer, farve-valg etc. 

Plugins og themes skal geninstalleres separat på den nye installation.

Og husk også, at tjekke om billedfilerne er kommet med over. Ellers findes der et excellent plugin, der hedder noget i retning af "Import External Images", der gør lige præcis, hvad navnet antyder.

(PS: Jeg vil også anbefale dig at bruge en one-click installer på den nye server, da du så slipper for at skulle forholde dig til skriverettigheder og databasenavne etc i den nye installation - men husk, at du så ikke må overskrive wp-config.php i roden af den nye installation, for det er dér alle disse informationer gemmes.)

Fra Hovedgård
Tilmeldt 1. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Biberkopf +1 Karma :)

Biberkopf:

Plugins og themes skal geninstalleres separat på den nye installation.

Og husk også, at tjekke om billedfilerne er kommet med over. Ellers findes der et excellent plugin, der hedder noget i retning af "Import External Images", der gør lige præcis, hvad navnet antyder.

Hvis du flytter siden med en almindelig FTP Transfer, skulle plug-ins, temaer og billeder meget gerne komme med over :)

WPDEV.dk

Din partner til avancerede WordPress løsninger.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt denne her til det https://wordpress.org/plugins/duplicator/ 

Webhotellet ligger hos hostinger.dk (gratis) Skal gå 24 timer før man kan sende en ticket til support det sgu surt!

Har oprettet ny mysql database hos dem.

Jeg får dog denne fejl. 

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra København S
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Biberkopf Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, Casper, det har du ret i. Men hele mit alternative scenarie bygger jo netop på en lowtech løsning, hvor man fravælger ftp og mysql til fordel for en meget enkel export/import af xml-data. For nogen vil det være nok, for andre vil det være utilstrækkeligt. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)