Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du fået ordentlig objektiv inkassorådgivning?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ErKi Data ApS rykkerportalen ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har bemærket at der er mange rådgivere på inkassomarkedet, der specielt rådgiver omkring, hvordan man selv kører rykkerproceduren, og først herefter overgiver sagen til et inkassobureau / advokatkontor. 

Min erfaring er, at mindre selvstændige ikke bruger den tid dette kræver, hvorfor sagerne først havner på inkassobureauets bord når de er flere måneder gamle. Det betyder ikke at de ikke kan inddrives, men chancen for at inddrive gammel gæld falder i takt med kravets alder. Risikoen for at debitor er flyttet eller at debitors forhold har ændret sig er også større, jo længere tid der går. 

Derfor har vi, i vores inkassobureau, blandt andet udviklet et system, der kan hente udløbne fakturaer automatisk fra klientens økonomisystem (i første omgang er dette implementeret for e-conomic)

Vores koncept bygger på at vi kører inddrivelsen, allerede fra første rykker. Det betyder at vi kan sikre at kravet ikke bliver gammelt inden det forfølges, plus det giver os mulighed for at rådgive vores klienter tidligt i forløbet, når vi ser et problem i faktura oplysningerne. 

Det er nemlig sådan at det er yderst vigtigt at fakturaen har de korrekte oplysninger, hvis ikke debitor skal kunne forplumre en eventuel retssag senere, ved at holde på at der er lavet en dum procedurefejl allerede i starten. Her risikerer man at ende med en debitor, der accepterer at betale det oprindelige krav, mens virksomheden står tilbage med alle udgifterne til inkassoprocessen.

Se eventuelt mere omkring vores proces på rykkerportalen.dk

Rykkerportalen.dk | Markedets mest komplette rykker- og inkassoservice i samarbejde med Dansk KreditorService (no-cure-no-pay uden abonnement)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da som en god idé/service at udbyde til mindre firmaer/selvstændige. Jeg ved selvfølgelig ikke om andre allerede udbyder dette, men efter mange år som selvstændig kender jeg alt til det der med ikke lige at få nået/have lyst til at rykke for en faktura som ikke er betalt.

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ErKi Data ApS rykkerportalen ApS Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er naturligvis meget velkommen til at oprette dig på rykkerportalen.dk.

Der er ikke noget abonnement, og derfor ingen binding.

Det kan godt betale sig at gå sine debitorer igennem og få alle udløbne krav oprettet hos os. En kunde gjorde netop dette i oktober, hvor han oprettede 15 krav hos os (det ældste var 1,5 år gammelt). 3 blev lukket med det samme pga konkurs, mens fem blev succesfuldt inddrevet i løbet af den første måned. De resterende kører nu hos vores inkassopartner DKS.

Rykkerportalen.dk | Markedets mest komplette rykker- og inkassoservice i samarbejde med Dansk KreditorService (no-cure-no-pay uden abonnement)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)