Personligt er jeg sådan, at hvis jeg f.eks. besøger en der gerne vil sælge mig et produkt, så vil jeg gerne se en pris med det samme ellers går jeg videre til næste side. Gider ikke den der "Ring for at aftale pris" ... det fortæller mig at prisen sikker er høj og jeg nu skal bruge tid på at snakke med en sælger, der ikke er til at slippe af med igen.
Omvendt, er der ting der kan virke så tiltalende at man god vil tage kontakten og bruge tiden og de ekstra penge :)
En timepris kan være rigtig fint til, at få en fornemmelse af prislejet - så jeg synes det er helt fint at skrive den.
Omvendt synes jeg nogle gange det kan være svært, at gennemskue hvor mange timer et givent stykke arbejde tager (ex. hvis jeg har skulle have lavet nogle tilpasninger/rettelser på en webshop). Derfor kan det være en stor hjælp, at sælger giver eksempler på hvor mange timer forskellige typer opgaver tager.
Selvfølgelig kan timepriser også skræmme kunder væk, men hvis du mener at din timepris er fair i forhold til din viden, erfaring og det arbejde du laver, så skal du jo "blot" tydeliggøre hvorfor din timepris er fair. Som oftest hænger kvalitet og pris sammen, og kan du tydeliggøre din kvalitet, skulle timeprisen jo også gerne give okay mening for kunden.