Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En idé til tjeneste hvor lærere og elever mødes?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Sad her for en times tid siden i skolen og fik en lille idé til en tjeneste som der måske kan være noget i, så jeg begyndte at skrive lidt.

Her er mit udkast.

------------------------------------

En platform hvor lærere er freelancere, som mødes med elever som mangler hjælp.

En lærere får en simpel bruger og tagger de fag som de har viden i.
Læreren kan oprette sig gennem linkedin alternativt facebook.

En elev får også en simpel bruger, her skal de bruge primært sin normale facebook bruger – bare så de ikke har endnu et password at huske på og så at de hurtigt er ”indenfor”/logget ind.

Når de er indenfor kan de:
1. Gå til en oversigt og filtrere lærene efter fag.
De kan derefter se lærerens profil, rating og sende dem en anmodning om at leje dem.
Her kan man aftale hvad, hvor (Skype eller andet) & tidspunkt for hvornår – når læreren godkender reserveres kroner fra eleven og hæves først efter dato tidspunktet defineret.

2. Eleven kan poste opslag med den hjælp de mangler, og tag’e hvilket fag det er i.

Opslaget sendes derefter ud til lærerene tilmeldt og de har så mulighed for at byde sig selv ind med hvornår de kan og pris.

Nærmest nøjagtig som freelancer.com med freelancere og kunder, bare med elever og lærere.

En vigtig tanke at tænke over må være prissætningen. Med inspiration fra Fiverr kunne man sætte en fixed fast pris og tillade nogle ekstra betalinger – eller gøre som freelancer.com, lade lærerene definere sin pris hele vejen igennem – meeen vi ved at elever er en gruppe med begrænsede midler.

Visionen er altså en platform hvor eleven kan søge hjælp og lærene ikke kun primært gør det for pengene men også får mulighed for at bygge en rating status op blandt alle andre lærere (umiddelbar tanke er at give en slags konkurrence i det).

Det jeg ikke har tænkt over:

  1. Hvordan kan du tjene penge på det?
  2. Målgruppen, er det gymnasie elever eller studerende på uni.? Afgrænse til specifikke fag/områder? etc.

------------------------------------

Det er ikke gennemtænkt og idéen er heller ikke noget rocket-science. Håber nogle kan se noget potentiale i det :-)

God weekend

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Azddin:

Det jeg ikke har tænkt over:

  1. Hvordan kan du tjene penge på det?

Jeg vil mene der er to muligheder. 

1. Skabe en masse trafik og sælge annoncering, eller bliv affiliate

2. Tag en vis % af hver "freelanceraftale" der bliver indgået på siden. 

Om der er et marked har jeg svært ved at vurderer ;-) 

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Min første tanke er om ikke eleverne i forvejen for tilbud masser af hjælp hvis de ønsker det.

Jeg ved af erfaring at fx gymnasiet tilbyder hjælp til elever der ønsker det.
Denne ordning bliver næsten ikke brugt, der er masser af ledige pladser og aflysninger fordi der ingen tilmeldte er. 

Hvis en elev spørger sin lære om ekstra hjælp ville jeg også tror de får det..

Min fordom er at eleverne i stede burde være mere aktiv i timen og så kunne de undgå at skulle betale* for hjælpen senere.

*Hvilket jeg ikke tror de er villige til.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)