Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i Dinero

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

God formiddag

Først og fremmest vil jeg gerne sige tak for denne mulighed for et forum.

Jeg er nystartet våbenmekaniker. dvs. jeg har forud for anmodning om CVR nr, købt en del maskiner/inventar igennem tiden som jeg nu gerne vil overføre til virksomheden. Dette for at få et skattefradrag.

Da maskinerne er købt private, hovedsageligt igennem Dba er de ikke momsbelagte og ligeledes har jeg heller ikke nogen kvitteringer.

Jeg har så talt med skat og de oplyser at jeg gerne må indføre dem i virksomkeden og at jeg selv estimere den nuværende vædi. Jeg har så valgt at tage 1/2 nyprisen og bogføre dette.

Tilbage til dinero for nu sidder jeg med et samlet beløb på ca. 110.000 kr.- i maskiner & andre småanskaffelser som skal bogføres uden moms...  

Det er det med momsen der volder problemer for Dinero beregner moms automatisk, på alle de kontoer jeg kan forestille mig at det skal bogføres.

Men lad mig høre hvilken Konto i ville bogføre dette?  

 Her ses det eneste eksempel uden moms som jeg kan finde, men at tilskrive så mange penge på diverse forekommer ikke rigtigt??

2161.Bilag nr 1..doc

Jeg ser frem til at høre fra jer og på forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh Våbenladen.

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 43
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Våbenladen:

God formiddag

Først og fremmest vil jeg gerne sige tak for denne mulighed for et forum.

Jeg er nystartet våbenmekaniker. dvs. jeg har forud for anmodning om CVR nr, købt en del maskiner/inventar igennem tiden som jeg nu gerne vil overføre til virksomheden. Dette for at få et skattefradrag.

Da maskinerne er købt private, hovedsageligt igennem Dba er de ikke momsbelagte og ligeledes har jeg heller ikke nogen kvitteringer.

Jeg har så talt med skat og de oplyser at jeg gerne må indføre dem i virksomkeden og at jeg selv estimere den nuværende vædi. Jeg har så valgt at tage 1/2 nyprisen og bogføre dette.

Tilbage til dinero for nu sidder jeg med et samlet beløb på ca. 110.000 kr.- i maskiner & andre småanskaffelser som skal bogføres uden moms...  

Det er det med momsen der volder problemer for Dinero beregner moms automatisk, på alle de kontoer jeg kan forestille mig at det skal bogføres.

Men lad mig høre hvilken Konto i ville bogføre dette?  

 Her ses det eneste eksempel uden moms som jeg kan finde, men at tilskrive så mange penge på diverse forekommer ikke rigtigt??

2161.Bilag nr 1..doc

Jeg ser frem til at høre fra jer og på forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh Våbenladen.

Hej Våbenladen

Se denne guide: https://dinero.dk/support/opret-ny-konto/ den viser, hvordan man opretter en ny konto i Dinero. Her kan du vælge moms til og fra ved oprettelsen :)

Håber den er til hjælp 

De bedste hilsner

Jacqueline 

Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Jacqueline.

Det er til stor hjælp. Men er der nogen der ved hvad bogføringsreglerne siger mht. til en sådan kontering af inventar & maskiner. Jeg har det jo bedst med at bruge det eksisterende. jeg kan ikke forestille mig at jeg er den eneste der har dette problem med indkøb uden moms..

mvh Tommy

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)