Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af dyrt musikinstrument til ny undervisningsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi bygger et udhus og køber et musikinstrument, der skal stå der som det eneste. Dvs. huset skal kun bruges til det. Det er til min kone, og hun vil gerne til at give privat undervisning, hvilket der skulle være god chance for.

Udhus og det optimale instrument kan blive ret dyrt.

Håber I vil hjælpe os med et par spørgsmål:

1) Vi vil gerne stifte en virksomhed og lade hus og instrument indgå som driftsmidler, er der nogen krav til virksomheden, dens omsætning og kundetyper, for at det kan lade sig gøre? Skal man fx. have en omsætning, der svarer til driftsmidlet?

2) Er der forskel på afskrivning og skattebesparelse osv. mellem musikinstrumentet og udhuset?

3) Privat musikundervisning er momsfritaget, ser det ud til. Hvordan skulle virksomheden og dens aktiviteter evt. konstrueres, så det blev momspligtigt? 

4) Er der nogen problemer i at købe det som privatpersoner, og så fx nogle måneder senere trække det ind i en virksomhed?

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes det er så mange punkter - og svaret kunne blive langt-  så jeg vil stærkt råde til, at I sætter jer med en revisor

1 - kompliceret med huset hvis det er på jeres private grund - og det vil jo aldrig være en udgift men en værdi i alle fald hvis det er på extern grund - Overskud/omsætning - Ja du skal jo drive virksomheden erhvervsmæssigt for at få overskud - og har du ikke det på et par års sigt vil du kunne miste fradraget i personlig indkomst - igen tal med en revisor

2 - Ja se pt 1 - alm afskrivning som udgangspunkt på musikinstrumentet skattemæssigt - driftsmæssigt formentlig anderledes - huset formentlig ikke afskrivning - ikke betale leje hvis det er personlig virksomhed og egen grund, men % andel af varme - el - m-m- (husleje ville bare blive udgift i firma og indtægt for jer personligt)

3 - tal med revisor - det gør det jo så dyrere for den der modtager undervisning

4 - Hvis din kone fakturerer uden moms inden virksomheden og den senere skal kunne momsregistreres så ja - for så kan hun ikke trække momsen fra - se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)