Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet enkeltmandsvirksomhed MOMS indberetning, første faktura og småanskaffelser

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt!

Ang. automatisk træk af tilgodehavende så kan det sættes op på erhvervscenteret på skats hjemmeside, blot en opsætning til PBS..

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Madsen:

Når jeg siger bilagene skal være i orden, så er det vigtigt at du kan dokumentere alle transaktioner i virksomheden. Både indgående og udgående. Det betyder at når du køber noget (som i dette tilfælde), så skal du have bilagene på det, og de skal være udfyldt med korrekte informationer.

Modtager du en faktura som er addresseret forkert, eller med forkert moms osv, så er det op til at fange fejlen fx.

Hvis du køber noget ude i butikken, så er det i min optik nok at du bruger firmakortet til at betale, og husker at beholde kvitteringen, da transaktionen vil fremgå af din firmaejet konto! 

Det du taler om med at tage et billede og indsende det kender jeg godt. Jeg ved ikke om det er standard i Dinero, det tvivler jeg, da det er tilkøbs modul i de ERP systemer jeg kender. Men der kan man købe et Expense system hvor du kan tage et billede og sende til godkendelse (eller bare direkte i systemet hvis du er alene), og således have et "mellemvejs" system til at håndtere expenses. Dette er dog mest relevant ved udlæg.

Selvom han sender det ind digitalt, så vil jeg ALTID anbefale at have de originale kopier. Hvis der nu skulle ske noget og du mister det billeder (også selvom det bare et mistet i overførslen) , så er det DIT ansvar at finde bilaget igen. SKAT er ligeglad med om du er blevet hacket eller computeren gik ned osv.

Opsummering: Køb ting til firmaet i firmaets navn og/eller på firmaets kort. Altid. 

Det din kammerat bruger er til et expense system ville jeg gætte. Svært at sige uden at vide mere.

Det giver rigtig god mening. Mange tak for de gode og udførlige svar.

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt tillægsspørgsmål: Når jeg registrere virksomheden i Dinero så trækker den oplysninger fra CVR registeret så fremstår virksomhedsadressen (som er c/o på min bopæl) uden c/o. Altså står der blot Virksomhedens navn og min adresse og ikke virksomhedens navn, c/o mit navn og adresse. Det skal vel rettes tænker jeg? således at der netop står.

Virksomhed xx

c/o min navn og adresse

Sådan står det i hvert fald i CVR.

Jeg er naturligvis også interesseret i at det fremgår korrekt af de fakturaer jeg sender ud.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din virksomhed er registreret på adressen også, så er det jo sådan set rigtig nok. 

Jeg kender desværre ikke Dinero da jeg ikke selv er bruger endnu (det kommer), så hvis det skal rettes til 100 % rigtigt kan jeg ikke engang hjælpe dig desværre.

Jeg håber en anden habil bruger kan træde til her.

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Skriv til os på support@dinero.dk. Gerne med dit Dinero Firma ID og dit CVR-nummer, så skal vi lige kigge nærmere på det :)

Mange hilsner

Theis

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool tak for svarene. Jeg er desværre på mit andet arbejde lige nu og har mit login derhjemme ,men jeg sender så snart jeg kommer hjem igen. Jeg tænker dog det mere er sådan et alment  spørgsmål om hvordan virksomhedens adresse skal fremgå generel når det er c/o hos mig i privaten. Umiddelbart tænker jeg at c/o delen af adressen altid skal fremgå da posten ellers ikke finder det rette sted hen. Men det er måske bare mig...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ved småkøb i butik er der ikke krav om dit firmanavn. Er det større køb bør du bede om faktura og få firmanavn på (mener grænse 1000 kr idag) Om du har bilaget fysisk, eller som det du ser når venner scanner eller fotograferer og gemme cafe bilag - og har dem i skyen - er ligemeget (man må så håbe vennerne ved, at der ikke er fuldt momsfradrag og heller ikke fuldt udgiftsfradrag for den Cafe i de fleste fald)

Hvis lydkortet er kun til firmaet, så er der ikke problem. Bruges det også privat, f.eks ved at computeren står hjemme og bruges privat aften og weekend, så skal momsen deles så der kun er fradrag for firma delen som DELT MOMS  Fokus punkt for skat - men er det ren firmabrug er det bare fuld moms.

Dinero plus har scan af bilag som del af programmet

Moms sender mig bekendt stadigt besked om frister men du bør absolut ved første betaling tilmelde auto betaling/PBS - Det billede kommer du til efter at ha lavet din angivelse. Det sikrer betaling til tiden., Betaler man mere end 5 dage før - får man pengene retur, og det giver også ofte rod

Tillykke med firmaet - brug firma kort eller netbank og firmakonto til alt du kan for at gøre kontrol lettere

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode råd John. Nu mangler jeg blot svar på det med c/o adressen ikke mindst før jeg kan begynde at sende fakturaer ud. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det står sådan i CVR kan du givet bare i stedet for at trække den i dinero fra cvr - taste den manuelt mener jeg bestemt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det tænkte jeg også. Vil bare gerne være sikker på jeg gøre det rigtigt, altså opgiver virksomhedens adresse som c/o mig (lig i cvr registeret) i Dinero. I forhold til DELT MOMS (og tak for linket i øvrigt) skal jeg så forstå det sådan at blot lydkortet befinder sig på min privat adresse så går skat ud fra det bliver brugt til andet end firmaet? Altså med andre ord at man SKAL have virksomhedsadresse et andet sted end i privaten hvis man vil have fuldt momsfradrag?

I øvrigt forstår jeg så linket korrekt når jeg antager at man med delt momskun har delvist momsfradrag men stadig kan trække det fulde beløb (ex. moms) fra virksomhedens overskud?

På forhånd tak for svaret!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)