Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager som selvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa kloge mennesker, 

Syntes jeg sidder lidt i saksen og vil høre om I kan forenkle min situation lidt.

Har en enkeltmandsvirksomhed på 27. måned, som har været lærerig på mange forskellige punkter, med en masse eksperimenterende opgaver. Dog er indtjeningerne ikke gode nok - det vil sige opgaverne ikke mange nok - og intet peger imod vækst.

Jeg tygger derfor jeg på at tag et lønmodtager-job hvad jeg konkret bliver tilbudt, dog i Oslo. Jeg tænker at det måske er smartest at holde virksomheden uden om job i udlandet, og som sagt blive "almindelig" lønmodtager.

Ligger du inde med svarende, ville jeg blive glad:

- A-indkomst som lønmodtager og B-indkomst som selvstændig, eller hvorledes?

- Lukke virksomhed, og blive lønmodtager?

På forhånden mange tak, 

Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

drengestreg:

1 A-indkomst som lønmodtager og B-indkomst som selvstændig, eller hvorledes?

2 - Lukke virksomhed, og blive lønmodtager?

du vælger ikke bare om du vil det ene eller andet. Hvis jobbets karakter er lønmodtager - så ER du lønmodtager som du kan læse her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

og ja så

1  A indkomst som lønmodtager og regnskab som hele tiden i virksomheden hvis den kører videre og B indkomst

2 - Det er bare at gå i virk.dk og lukke virksomheden og afmelde moms - så lukker den. Inden da skal du har solgt alle aktiver du har købt og trukket moms fra på ud af virksomheden. Er det til dig selv som privat eller andre private - så markedspris + moms - er det til en momsregistreret som samlet salg, så uden moms ved lukning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tusind tak for hurtigt svar, og ikke mindst linket.

Mvh Lasse

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er ingen grund til at lukke virksomheden, du kan sagtens begge ting på samme tid. Jeg havde i flere år et cvr. nr. som jeg ikke brugte, skrev bare 0 i alle moms indberetningerne, indtil den dag hvor min ide blev gjort til virkelighed og jeg havde brug for virksomheden igen. 

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)