Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores webshop sælger næsten ingenting. Hvorfor?

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Vi dør i løbet af nogle år, ja, men vores niche vil leve forbavsende længe endnu. Der er klassiske CD-udgivelser nok til at holde adskillige fabrikker kørende og der en kunder nok til af aftage dem

Den udtalelse hænger jo slet ikke sammen med en dalende omsætning.. 

På trods af at der til stadighed udgives massere af dvd og blueray film, kombineret med at hverken Netflix eller Viaplay formår at streame film med 5:1 DTS, så har Blockbuster måtter dreje nøglen om.. På samme måde som Playtime gjorde det..

Du har modtaget så mange guldkorn i denne tråd, som andre virksomheder betaler kassen for at få fra en ekstern rådgiver, og det kan naturligvis være overvældende. 

Du bliver nødt til at se realiteterne i øjnene, ellers er det sluk og luk. 

Men det er din/jeres butik, og i bestemmer naturligvis selv hvad i gør..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

KlaMus:
Vi dør i løbet af nogle år, ja, men vores niche vil leve forbavsende længe endnu. Der er klassiske CD-udgivelser nok til at holde adskillige fabrikker kørende og der en kunder nok til af aftage dem

Den udtalelse hænger jo slet ikke sammen med en dalende omsætning.. 

Jeg er vist inde i en stime af upræcise formuleringer. Dalende, jeg med skrev ikke noget om graden. Den er svagt dalende med nogle få procent. Langt fra  det styrtdyk som andre musikgenrer oplever og pladeselskaberne sprøjter nye udgivelser ud. Vi ved naturligvis godt, at streaming efterhånden vil tage over og vi har da også vort eget pladeselskabs udgivelser på iTunes, Spotify m.fl. Salget her er dog meget beskedent i forhold til salget af fysiske CD'er.
Daniel K:
Du har modtaget så mange guldkorn i denne tråd, som andre virksomheder betaler kassen for at få fra en ekstern rådgiver, og det kan naturligvis være overvældende. 
Du får det næsten til at lyde som om jeg er utaknemmelig. Det er jeg bestemt ikke. Tværtimod, jeg labber i mig og vil, inden for de økonomiske rammer, iværksætte nogle tiltag i den kommende tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt friske siden lidt op for dig, hvis du synes :)

http://rhportfolio.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen :-)

Først og fremmest skal du have ros for, at have identificeret problemet, og nu vil afdække om du vil gøre noget ved det eller ej. I min verden gør man det enten 100% eller slet ikke. Hvis det bliver gjort halvt, vil det også føles halvt, og det skræmmer kunderne væk. 

Mit råd er: Du skal afdække, om du mener, at det kan betale sig at satse på en webshop, for det bliver ikke billigt. Det kan kun du vurdere. Hvis du når frem til, at det kan godt betale sig, og du vil gerne forsøge at øge din omsætning markant på www, skal du også være parat til at investere det, som det koster. Du har allerede fået mange gode råd, men af dine kommentarer lyder det til, at du ikke på nogen måde er ekspert i e-handel. Få fat i sådan en! Ikke en, som løser alting for dig, men en som hjælper og guider dig, så du selv lærer og forstår det.

Om den rigtige løsning er at køre videre med den nuværende shop og give den en (ikke så lille!) overhaling, eller om du skal starte forfra og gå all-in på en ny base, kan jeg ikke svare på. Du bør dog overveje begge løsninger. Lige nu står du med et "håndværkertilbud". Du har en skøn grund med udsigt over søen og det hele, men et faldefærdigt hus. I min optik er dit hus så faldefærdigt, at det nok vil koste det samme at renovere det, som det vil koste at rive ned og bygge op fra bunden.

Jeg vil gerne anbefale et par valgmuligheder, som du kan kontakte med henblik på at få et tilbud på, hvad det vil koste at lave. Her er der ikke tale om "knallertere", men etablerede virksomheder der har styr på sagerne. Det koster derefter, men som jeg lagde ud med at sige: I min verden er det 100% eller ingenting.

Send en privatbesked eller mail på ace@meebox.net :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et pat stykker af de netshops som nogle af vore butikskunder har fortalt at de bruger:

The Classical Shop

Amazon UK (klassisk musik)

JPC

ArkivMusic

Er de alle sammen MEGET bedre end vores? Det synes jeg personligt ikke, men lader mig gerne belære.

Jeg vil meget gerne se et eksempel på en moderne og attraktiv shop der sælger klassisk musik. Gi' mig lige et par links, ikk'?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

enur25:

Jeg kan godt friske siden lidt op for dig, hvis du synes :)

http://rhportfolio.dk

Æhhh jæuw, men du gør det vel ikke gratis? Nej, selvfølgelig, men hvis du mener at gøre et job til ikke-ret-mange penge, er jeg da modtagelig for dit bud på hvad du mener der skal til og hvad det vil koste.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:
Først og fremmest skal du have ros for, at have identificeret problemet, og nu vil afdække om du vil gøre noget ved det eller ej. I min verden gør man det enten 100% eller slet ikke. Hvis det bliver gjort halvt, vil det også føles halvt, og det skræmmer kunderne væk. 
Hvis vi skal have en ny og tidssvarende webshop, er vi oppe i en prisklasse som vi ganske enkelt ikke har midler tid, det skal ikke være noget hemmelighed. Og det vil jo, langt hen ad vejen, være gambling, da ingen formentlig vil kunne garantere os, at vi rent faktisk FÅR en betydeligt høkere omsætning og at investeringens tilbagebetalingstid vil være acceptabel.

Jeg kan godt lide tanken om 100% eller slert ikke. Vi KUNNE jo nedlægge vores webshop og derved miste det salg vi har nu, men hvilken glæde skulle vi have af det? Hvad der er solgt er jo solgt.

Anders - Meebox:
Mit råd er: Du skal afdække, om du mener, at det kan betale sig at satse på en webshop, for det bliver ikke billigt. Det kan kun du vurdere. Hvis du når frem til, at det kan godt betale sig, og du vil gerne forsøge at øge din omsætning markant på www, skal du også være parat til at investere det, som det koster.
Jamen så kan jeg sige det helt klart: så blive det ikke lige nu. Jeg har allerede kastet 10.000 forgæves kroner efter Magento, som en (nu berygtet) haj her på Amino lavede. Det kunne jeg ikke bruge til noget. Jeg har desuden selv forsøgt mig med Wordpress med tilhørende modulindkøb + $400 til en indisk programmør. Det duede heller ikke. Disse penge og alle disse timer er tabt, men det er jo nok min egenskyld, at jeg ikke har haft strategi og kravsspecifikation på plads.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

En kort situationsmelding ... der stritter i alle retninger:

I går udsendte jeg et nyhedsbrev (se det her). Jeg glemte at rette mailens emnelinje før jeg trykkede på knappen, så den kom til at lyde således: "[Til korrekturlæsning] - Klassisk musik under juletræet?". Ikke så smart. Jeg overvejede at sende en korrigerende mail ud, men afstod og holdt vejret i spænding. Og sandelig: Åbningsprocenten lå allerede på dag 1 lidt over gennemsnittet for tidligere nyhedsbreves levetid (normalt et par døgn).

Jeg skal nok lade være med at gøre mig lystig over alle de formaninger der siger, at overskriften er alt afgørende for om folk gider at lukke op og kigge. Selvfølgelig har det betydning, men nok mindre for vore kunder end for (yngre) mennesker der har 27 abonnementer på nyhedsbreve for alt fra parfume over e-cigaretter til præservativer.

Dernæst kan jeg fortælle, at indvendingen om at vi har flere tusinde varer, hvor varebeskrivelsen blot er en standardtekst der siger "Denne vare er oprettet automatisk med de mest basale oplysninger. Vi arbejder løbende på at opdatere sådanne varer..." åbenbart ikke skræmmer folk. Siden jeg for en uge siden oprettede 21.000 sådanne varer, har vi fået adskillige ordrer på disse varer.

I det hele taget oplever vi lige nu en "eksplosion" i web-bestillinger. Lige nu får vi 10 ordrer om dagen, mod normalt 10 om ugen. Om det udelukkende kan tilskrives den tilstundende jul, kan jeg jo ikke vide, men den håbløse gamle shop er altså ikke helt så håbløs endda.

Siden jeg implementerede SleekNote (kupon til tegning af abonnement på vort nyhedsbrev), får jeg nu et par nye skalpe om dagen. Det går langsomt, men sikkert, fremad.

Bortset fra det, har jeg så rasende travlt med mine utallige gøremål, at jeg ikke rigtig er begyndt at realisere nogle af de mange gode råd jeg har fået i denne tråd. Måske i juleferien? ;-)

Mange tak for alle gode indlæg indtil nu.

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)