Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores webshop sælger næsten ingenting. Hvorfor?

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

KlaMus:
Google Analytics er helt sort for mig, men jeg kan se, at vi har mellem 300 og 500 besøgende om ugen ... hvilket jo heller ikke er mange.

300-500 besøgende om ugen og 10 ordrer, giver en konverteringsprocent på 2-3,3 procent, hvilket bestemt ikke er dårligt.

Dette betyder du i princippet "bare" skal drive flere besøgende ind på sitet, for konverteringen er faktisk allerede ganske god. Dermed ikke sagt der ikke kan gøre en masse ekstra for konverteringen, men det virker ikke til du er åben overfor det (her tænker jeg på designændringer eksempelvis). 

KlaMus:
Aha, det vidste jeg ikke. jeg har ingen anelse om hvordan jeg tænder for det. Har du?

Ja det er noget kode der skal integreres i din checkout, så salg bliver registreret i analytics, hvilket du skal have en udvikler til at gøre for dig tror jeg.

Fordelen ved dette er at du f.eks. kan se hvilke trafikkilder der præcist giver salg, så du kan begynde at målrette din indsats, der hvor det giver bedst mening.

KlaMus:
dybest set, stadig af den overbevisning, at for VORES klienterel er det indholdet og ikke "liret" der er afgørende.

Det man skal passe på når man bedømmer den slags uden at have noget at have det i, er at man ofte tager sin egen holdning og tillægger andre.

Du burde spørge f.eks. 25 kunder i din fysiske forretning, hvordan de har det med at handle på nettet, og om det betyder noget om shoppen er pæn og stilren eller ligner noget rod fra år 2000. Du skal ikke fortælle dem det er din shop du taler om men bare deres generelle holdning. Jeg kunne IKKE forestille mig flertallet ville svare at det for dem er fuldstændigt lige gyldigt.

Spørgsmålet er faktisk om der er særligt meget at gøre for dig, måske du bare skal lade shoppen ligge (?), for det virker lidt som om du dybest set ikke er parat til at gøre noget af det der skal til for at drive den fremad. Analytics kan du sætte dig ned og læse om, der findes ekstremt meget stof om det på nettet. Hvis du vil drive flere besøg ind på siden skal du have læst en masse om markedsføring (SEO, Adwords, content marketing osv.)

Der er ikke noget quickfix til bare at få flere ordrer, det kræver hård arbejde, og tilegnelse af MASSER af viden indenfor forskellige områder, hvis du vil noget med en online shop, og ikke vil betale dig fra det, og spørgsmålet er om du er parat til det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:
Du får rigtigt mange positive input og foreslag til eventuelle forbedringer, men afviser dem alle sammen. Det er altså svært at hjælpe, hvis alt bliver skudt tilbage med argumenter om at målgruppen er +50 eller i har tidligere dårlige erfaringer :)
Sådan er det skam ikke ment. Måske formulerer jeg mig kluntet?

At jeg er skeptisk over for at behovet for nyt design, fordi kender kender lidt til mit segment, betyder IKKE at jeg ikke lytter. Det gør jeg bestemt.

Problemet er, at nyt system og nyt design vil koste en bondegård og det har vi ikke "råd til" for nuværende i vores prioritering af omkostninger i firmaet som helhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
300-500 besøgende om ugen og 10 ordrer, giver en konverteringsprocent på 2-3,3 procent, hvilket bestemt ikke er dårligt.
Ok, i forhold til antallet af besøgende ... okay, men så kommer det store spørgsmål: Hvordan får jeg flere besøgende? Det overordnede spørgsmå er alt for stort til at gennemgå i denne tråd og det kan der jo findes masser af stof om derude.

Jeg forstår bare ikke hvorfor vort nyhedsbrev, som ingen har forholdt sig til i tråden (se det her) ikke sælger noget. Vi ligger på ca. 550 abonnenter (har været svagt stigende på det seneste). Ingen køber noget, ingen dele på Facebook m.m. Åbnings- og klikprocenten er dog pænt tilfredsstillende).

Jeg er fluer i hovedet lige nu, men vil gerne vende tilbage til dig gode input.

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du skulle ændre den grønne baggrundsfarve. Nogle af teksterne virker også lidt grynet. Tror i skal have kigget på det. :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Nygård:

Synes du skulle ændre den grønne baggrundsfarve. Nogle af teksterne virker også lidt grynet. Tror i skal have kigget på det. :)

Du tænker på banneret i headeren, formoder jeg? Den grønne farve tager udgangspunkt i den ene af vægfarverne i butikken - om man kan lide den eller ej. Teksterne kan måske blive bedre, så det kigger jeg på. Tak for input.

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op hvor er der leveret mange guldkorn i denne tråd! Hvis jeg var webshop ejer ville jeg da være lykkelig over alle disse råd. Nogle råd er nærmest gratis at følge op på, andre koster penge, men pluk de lavest hængende frugter først og se hvad der sker.

Thomas Frost har en god pointe, der skal noget analyse til for at finde ud af hvor mange kunder som kigger forbi, hvor mange er gengangere og hvor hopper folk fra?

Uden disse informationer er det nærmest umuligt at finde en løsning på problemet. 

Jeg tænker, at det må være muligt for relativt få penge at få piftet den nuværende hjemmeside lidt op, især forsiden. Det er måske få hundrede kroner der skal til, hvis man finder en frisk studerende som er ferm til hjememsider, og som gerne ville tjene lidt penge. Grafik osv. kan findes gratis på nettet, eller man kan få lavet noget billigt via elance.com eller helt billigt via fiverr. com som i hvert fald sagtens vil forbedre 1. gangs intrykket på hjemmesiden, og overskueligheden på forsiden.

Held og lykke med siden i fremtiden, jeg tror der ligger et stort potentiale, som bare skal udnyttes, så får i en fin og rentabel hjemmeside/shop!

God weekend!

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Jeg forstår bare ikke hvorfor vort nyhedsbrev, som ingen har forholdt sig til i tråden (se det her) ikke sælger noget. Vi ligger på ca. 550 abonnenter (har været svagt stigende på det seneste). Ingen køber noget, ingen dele på Facebook m.m. Åbnings- og klikprocenten er dog pænt tilfredsstillende).

Dit nyhedsbrev ser alt for lang ud, personligt vil jeg ikke gide læse mere en overskrifterne hvis jeg gad læse så langt.

Men spørgsmålet til hvorfor der ikke er nogen som køber kan måske ligge i et andet spørgsmål. Hvordan fik i de 550 som abonnere på jeres nyhedsbrev -

Via konkurrencer eller ved at tilbyde dem gode tilbud via mail ?

Er svaret konkurrencerne så får i intet salg, da de folk der tilmelder sig det "kun" vil have gratis ting, er det via tilbud så lav tilbud til dem og skriv ikke en lang artikel om hvor meget i har osv. 

Et nyhedsbrev behøver ikke indholde lange forklaringer over hver produkt prøv at lave en A / B analyse over nyhedsbrevet.

Og se hvilken konvertere bedst, få lavet en med kun tilbud (da i har testet den her)

Håber det hjælper dig, og andre på Amino der sider med samme problemer - og glemmer A/B tester af alt, lige fra hjemmesiden til nyhedsbrevet.

Vh

TomN

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Klamus

Tror du stærkt undervurdere dit kundesegments (50+) evner til at bruge smartphone, apps, facebook, brug af hjemmeside osv.. 

Du har i princippet det bedste udgangspunkt man som virksomhed kan have, med kombinationen af produkter til priser hvor alle kan være med, kombineret med det mest købekraftige kundesegment der findes, nemlig det grå guld..

Du har skrevet en tidligere tråd, hvor du søgte råd da jeres omsætning i jeres fysiske butik var faldende. Samtidig var jeres beliggenhed mindre kendt, og det var derfor en udfordring at trække kunder gamle som nye til butikken.

Desuden var i truet af konkurrenter der leverede samme produkter online til lavere priser. 

Det kan godt være det lyder hårdt, men du/i bliver nødt til at finde ud af, om i vil afvikle eller udvikle jeres forretning. 

" Det koster penge, at tjene penge "

En ny og moderne hjemmeside, kan sagtens laves for et lille budget.

Flotte funktionelle hjemmesider kan købes for ca. 500 - 1000 kr. og skal efterfølgende blot rettes lidt til.På den måde skal man ikke ud og genopfinde den dybe tallerken, og kan holde omkostningerne væsentlig nede. 

I bliver nødt til at fastlægge en strategi / redningsplan for, hvordan i sikre forretningens overlevelse, og vil supplere & bekræfte følgende forslag:

- Afhold nogle hyggelige live sessions, med mulighed for at købe diverse sandwichs, snacks og drikkevare.  Få mad og drikke leveret udefra, så i ikke behøver en   bevilling. (evt. oplæsning af digte/bøger med tilhørende baggrundsmusik)

- Ny responsive hjemmeside, hvor i blogger om diverse nyheder, tiltag o.lign. omkring musik. For kunderne til at tilmelde sig nyhedsbrev, så i har et godt             udgangspunkt for salg & mersalg.

Hvis ikke i tør tage førringen med forretningen, vil i stille og roligt afvikle denne og være out of business..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kiamus

Med 550 nyhedsbrevs læsere, gør du ihvertfald et eller andet helt forkert hvis du ikke sælger!

Jeg vil vove den påstand, at du skal læse dine statistikker rigtigt, for at kunne udforme din strategi og dit nyhedsbrev rigtigt ;) 

Vi lever af at udbyde et nyhedsbrevs system, og er i fuld gang med at udvikle en "gratis analyse af dit nyhedsbrev".
Hvis du har lyst til at være forsøgskanin, så giver jeg gerne et gratis skud på hvad du kan forbedre.

Fang mig på nia@bullsender.com eller på PM, hvis det har interesse.

Fra Skanderborg, Galten
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle har en mening og her er min Big Smile

Du undervurderer dine brugere. De første hjemmecomputerbrugere omkring 1980-1981 må være omkring 50 -55.  Hvorfor mener du de er teknologisk bagefter og konservative ? Min mor er  70'erne og har de allernyeste gadgets og væsentlig mere aktiv på nettet end mine børn på  13-15. Det er en skrøne du har gang i.

Men, hvis det nu er korrekt så er nok det første du skal gøre at sørge at teksterne kan læses! Det er med alt for små typer - "de ældre" har det med at se dårligt Geeked Billedet i toppen er "gnidret" og virker uskarp. For meget jpg komprimering?? Farvevalget hjælper heller ikke på at gøre siden skarp.

Hvorfor er søgningen i en ille boks i venstreside halvvejs nede i en side? Alle andre steder er det stort og nemt at finde øverste til højre på en side.

Det kunne være en ide at finde ud af, hvordan  data kan eksporteres fra nuværende shop til anden og mere udbredt platform - måske virker oscommerce moduler til det. Så er der andre mulighederne end "ulvene" på amino der bare øjner muligheder or at tjene en skilling.

www.isos.dk- IT support

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)