Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores webshop sælger næsten ingenting. Hvorfor?

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I behøver ikke en ny webshop, men I bør kigge den nuværende igennem evt med nogle der virkelig har forstand på den slags - men det er ikke noget I kan få gratis hvis det skal være godt.

Måske jeres klientel ikke ønsker at købe online men vil have varen i hånden og bedømme den der?

I kan evt. kigge på jeres Google Analytics og se om der er nogle spor I kan gå efter. Hvor mange besøger jeres webshop? Falder de fra i ordreudgivelsen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Gatorshop.dk:
som de andre skriver - i bliver nødt til at følge med udviklingen og hoppe med på et friskere og mere nutidigt design
Ingen tvivl om at vi må opgradere på et tidspunkt, men udgiften til selve shop-systemet er jo den mindste del af det. Data skal reorganiseres og lægges ind og det vil (formentlig) være en stor og krævende opgave.

Gatorshop.dk:
indtryk i løbet af få sekunder og den del der er above fold er ikke i takt med nutiden af hvad man kan forvente af en moderne webshop der appellerer til jeres målgruppe desværre.
Jeg er på ingen blind for, at tidens krav er bl.a. responsive design, men for det første er vores mål gruppe i aldersgruppen +50 og for det andet har jeg svært ved at tro, at manglende "responsive" er grunden til at vi kun får ca. 10 ordrer om ugen. Der må været noget andet, helt fundamentalt, galt.

Gatorshop.dk:
hyr gerne en ekspert til webshoppen, så kan i koncentrere jer om at sælge musik og vejlede kunder :)
Der var intet jeg/vi hellere ville, men selv om den fysiske butik går godt, er det ikke nødvendigvist ensbetydende med, at vi har masser af penge. Det har vi nemlig ikke. Vi er pisket til at bruge de gratis løsninger der findes.

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus,

Forstår godt din tanke, men som bevist utal af undersøgelser og meget andet. Har brugervenlig, design og overskuelighed så meget at sige i dag. Brugernes / købernes forventninger stiger og stiger. Det er desværre en faktor der giver et kæmpe udspring, som gør sig gældende på mange "gratis" shops.

Gratis er den jo ikke, den koster sikkert en eller anden en masse timer.

Vedr. forbedringer til din shop:

Du kunne bestemt gøre store forskelle, ved at lade folk lytte på din musik online? altså et "smug lyt" / lave en søge funktion ud fra, kategori osv.

Men dette ville bestemt være lettere i en ny shop. OS-commerce er desværre forældet, sammenlignet med andre gratis løsninger.

Man kan godt lave csv export fra OS-commerce hvilket, mange andre shops også accepterer. (så overflytningen kunne gøres effektivt / mindre dyrt).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Børsting Sørensen :
Det øjnefaldende hos mig, er at det er tydeligt at jeres webshop er blevet meget forældet, sammenlignet med den generelle standard af webshop i dag. 
Det er jeg, for så vidt, fuldstænig klar over, men vore potentielle kunder er +50 og er generelt kendetegnet ved, at du ikke er voldsomt avancerede i netbrug og at de er fundamentalt ret konservative.

Simon Børsting Sørensen :
Jeg er helt sikker på at I ville øge jeres salg MARKANT, ved at få opsat en ny webshop, hvor kunderne blev mødt af en professionelt visuelt indtryk. Hvis I ønsker at satse på salg via nettet i fremtiden, tror jeg ikke i kommer uden om en fuldstændig makeover af webshoppen, før eller siden. 
Det er jo det evige dilemma: Hvis vi smider 50.000 eller mere i en ny shop, vil vi så nogensinde tjene investeringen hjem? Ja, vil nogen sikkert sige, men hvilken "sikkerhed" har vi for det? Vi er købmænd af den gammeldaws slags.

Simon Børsting Sørensen :
Den store problematik som jeg ser det, er om det er muligt at flytte alle jeres produkter med over på jeres nye webshop. Dette afhænger af hvilket system den nuværende er udarbejdet i. 
Det er en dansk variant af OsCommerce - forbedret og modificeret, men stadig OsCommerce.

Simon Børsting Sørensen :
Hvis du har lyst til en konstruktivt dialog omkring fremtiden for jeres webshop, og jeres muligheder i den forbindelse - så smid mig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk, med dine kontaktinformationer. Så kan det være jeg kan hjælpe jer i gang med overvejelsen. 
Det vil jeg gøre, men understreger at det er uforpligtende fra min side. Vi har ikke mange tusinde at gøre godt med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Ja Uniqe Free er simpelt hen for gammeldags og autdated.
Ja, men det er gratis og med support :-)

Michael:
Jeg har lidt svært ved at forstå at i ikke vil ofre penge på en ny webshop ?. Hvis du kan 20 doble salget med en ny shop kan du jo nok regne ud at det ikke tager lang tid at tjene hjem igen.
Vi kaster gerne penge efter en ny shop hvis vi har lidt mere end bare "håb" at basere vores investering på.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Er det nogle indlysende og iøjnefaldende grunde til at ingen har lyst til at handle med os?

Og så hjælper den her tekst heller ikke på problemet =

(Denne vare er oprettet automatisk med de mest basale oplysninger. Vi arbejder løbende på at opdatere sådanne varer med CD'ens indholdsfortegnelse.

Vi er desværre ikke nået til denne CD endnu, men hvis du synes den ser interessant ud og gerne vil vide mere, så klik på bestillingsnummeret overfor og skriv en mail, så sender vi straks alle de informationer vi har på den pågældende udgivelse.

Vi kan ikke garantere at varen er på lager lige nu, men anskaffelsestiden vil - i langt de fleste tilfælde - være kort, så bestil trygt i webshoppen)

Når man har set den engang finder man varen et andet sted.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KlaMus:
men for det første er vores mål gruppe i aldersgruppen +50 og for det andet har jeg svært ved at tro, at manglende "responsive" er grunden til at vi kun får ca. 10 ordrer om ugen. Der må været noget andet, helt fundamentalt, galt.

10 ordrer om ugen er ekstremt godt, hvis der kun er 10 besøgende om ugen.

Hvis der er 10000 besøgende om dagen er det ikke godt med 10 ordrer om ugen. Det jeg prøver at sige er at det ikke er til for os som udenforstående at sige om 10 ordrer om ugen er godt eller dårligt når vi ikke kender besøgstallet.

Måske der er ganske få besøgende, så konverteringsprocenten i virkeligheden er super god, og så er spørgsmålet jo hvordan du skaffer flere relevante besøgende.

Hvis du allerede har masser af besøgende, men kun meget få ordrer, ja så er spørgsmålet hvordan du får konverteringen op.

Så hvis du ønsker kvalificeret hjælp skal der lidt flere detaljer på bordet, nemlig hvordan de besøgende fordeler sig i forhold til desktop/tablet/mobil, og konverteringsprocenten for hver af de tre. Disse ting kan ses i analytics såfremt du kører med ehandelssporing. Kører du ikke med ehandelssporing, så svarer det til at køre bil uden rat. Uden de tal ehandelssporing og analytics giver er det svært at gøre det optimale, da man ellers famler i blinde. Statistik kan virkelig hjælpe en webshop meget.

Jeg kunne dog ikke forestille mig konverteringen er særlig høj. Når jeg tænker klassisk musik tænker jeg eksklusivitet, stil, m.m. og hjemmesiden ligner noget der er 15 år gammel og egner sig bedre til at sælge restpartier af isenkram end klassisk musik.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Ja, men det er gratis og med support :-)

Det med support er så meget sagt. Det kræver da at man har meget god tid. Jeg stillede et spørgsmål til supporten for et år siden, og venter stadigvæk på svar. Og nu kan jeg så passende stille dig det samme spørgsmål. Da Uniqe free kun kan køre på php version 5.3 Hvad vil du så gøre når din webudbyder udfaser den version ?. For flere at udbyderne er faktisk igang med at fjerne de gamle php versioner.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
I behøver ikke en ny webshop, men I bør kigge den nuværende igennem evt med nogle der virkelig har forstand på den slags - men det er ikke noget I kan få gratis hvis det skal være godt.
Netop penge er problemet. At vores butik kører udmærket er ikke det komplette billede af virksomheden og vi HAR altså ikke frie midler (p.t.) at kaste efter luftkasteller. Intet bureau vil vel kunne garantere os en given omsætningsstigning?

Niels Henriksen:
Måske jeres klientel ikke ønsker at købe online men vil have varen i hånden og bedømme den der?
Amazon og andre at de store globale er vore værste konkurrenter. Danske, som f.eks. Fona, iMusic og andre, frygter vi ikke og da de, i visse tilfælde, er dyrere end os, kan det ikke være prisen der skræmmer, men priserne på de store udenlandske kan vi ikke konkurrere med.

Vi ved fra samtaler i butikken, at "en del" køber online udenbys, men hvor udbredt fænomenet er blande VORE kunder, har vi ikke et nærmere overblik over.

Niels Henriksen:
I kan evt. kigge på jeres Google Analytics og se om der er nogle spor I kan gå efter. Hvor mange besøger jeres webshop? Falder de fra i ordreudgivelsen?
Jeg fatter ikke ret meget af Analytics. Det eneste jeg kan se og bruge til noget, er at en skræmmende stor procentdel forsvinder fra sitet inden for de første 10 sekunder.

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)