Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab for en begynder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 5. May 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at starte en forretning og har brug for hjælp til at komme igang med regnskab.

Er der nogen som kender en god side, som giver en introduktion til regnskab for begyndere? ... kasseregnskab, bankudskrift og bilag ... hvad gør jeg så?

Ved godt hvordan jeg beregner moms, men ved ikke hvordan jeg laver bogføring.

Tak for hjælpen

/Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan klart også anbefale www.regnskabsskolen.dk som Anette Sand driver (også bruger herinde). Jeg har selv købt hendes bøger og læser igennem selvom jeg er Regnskabs konsulent.

Men som John foreslår, så ville jeg helt klart også anbefale ekstern support. En lille virksomhed som dig behøver ikke mere end en time eller to i support i starten.

Husk, selvom du er enkeltmands og ikke har indberetningspligt, så ville jeg også klart anbefale en Revisor når du rammer lidt vækst. Det kan hurtigt betale sig i form af fradrag og orden i regnskabet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Madsen:
Jeg kan klart også anbefale www.regnskabsskolen.dk som Anette Sand driver (også bruger herinde). Jeg har selv købt hendes bøger og læser igennem selvom jeg er Regnskabs konsulent.
total opbakning - super at tage et par kurser der - tag en snak med dem helt generelt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede at gå ind på youtube og søgte "bogføring".

Der kom da lidt forskelligt op. Bl.a. denne her af Claus Svane Rasmussen:

Vi gjorde selv det, at vi hyrede en bogholder til at starte vores regnskab op og til at lære os, at gøre det selv. Så vi brugte hende meget i starten og mindre og mindre efterhånden til vi selv tog over. Vi har nu en revisor til at komme to gange om året. Han laver vores årsregnskab og kommer og hjælper med momsen (delmoms og vso, som kan være lidt kompliceret).

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for de gode anbefalinger - dem er jeg meget glad for.

Vi holder gratis informationsmøder for iværksættere - og alle er meget velkomne der. Næste gang den 15. december.

http://regnskabsskolen.dk/kursusoversigt/korte/informationsmoder/

De bedste hilsner
Anette 

Fra Roskilde
Tilmeldt 5. May 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for hjælpen.

Nu har jeg læst et par af bøgerne fra Regnskabsskolen og er rimeligt med.

Et første spørgsmål som melder sig er Åbningsbalancen, som jeg ikke er helt med på.

Når det handler om et ApS og der dermed er indskudt 50.000 på kontoen som den første linje, hvordan laves åbningsbalancen så (jeg bruger e-conomic)?

/Christian

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

De 50.000 kr. skal bogføres som egenkapital, og det har du en konto til i kontoplanen. De skal stå i kredit. Hvis pengene befinder sig på virksomhedens bankkonto, skal beløbet stå der i debet. Ingen moms.

Dbh.
Anette

Fra Roskilde
Tilmeldt 5. May 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, er det som Anpartskapital, for egenkapital er en overskrift?

Skal der så ikke stå noget i "Modkonto" og hvis ikke, kommer der så ikke ubalance i regnskabet?

Vh Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja anpartskaptial som ligger i gruppen egenkaptial og modkonto er bankkonto hvor pengene står. Hvis du har mere end en bankkonto må du bare lave en ny, ved siden af det nummer bank ha i forvejen og kalde den bank II for.eks

Jo korrekt -  altid modkonto ellers kan den ikke balancere - en konto i drift og en modkonto i status oftest da den konto der ligger i drift, er den som påvirker resultatet - salg og udgifter, men her - hvor det ikke skal påvirke resultatet, så er det begge konti i status.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)