Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med tidligere samarbejdspartner mener han har opsigelsesvarsel på kontrakt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et lille problem med en virksomhed jeg har samarbejdet med . For nyligt har jeg opsagt et vognmandsfirma jeg havde en kontrakt med om noget natkørsel. Jeg opsagde ham fordi han lavede for mange fejl. I kontrakten mellem os står der intet om opsigelsesvarsel. Nu kimer han mig ned i tide og utide fordi han mener at han har en måneds opsigelse. 

Han truer nu med advokat fordi at han mener at jeg ikke kan opsige hans kontrakt fra dag til dag, og at han har ret til en opsigelse.  

Hva mener i ? Smile

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo helt an på indholdet i jeres kontrakt

Har du f.eks. henvist til en overenskomst deri (selv uden at du har en overenskomst med en fagforening) så er der visse krav som en ansat kan slå ned på, selv om de ikke står i kontakten. Har selv prøvet det som ansat engang, hvor der manglede et aften tillæg ihh til overenskomsten, har fik vi ansatte ret, selv om vi ikke havde en overenskomst med den pågældende fagforening, men fordi der stod noget med "I henhold til overenskomst" i vores kontrakter, så vandt vi altså sagen

Håber det kan hjælpe lidt

Venlig hilsen

Henrik

Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Okay men kontrakten er mellem to vognmandsvirksomheder og ikke en ansættelseskontrakt med en medarbejder.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolajws:
Okay men kontrakten er mellem to vognmandsvirksomheder

Nu skal jeg ikke spille klog men har selv kørt for større firmaer som vognmand.

Her var opsigelsen uden der stod noget var fra dag til dag. Hvis der er nogle fordringer imellem jer så skal disse ud af verden inden jeres samarbejde er ophørt 100%.

Mange af de store holder sig til at man har en måned. Så det er nok det han regner med. 

men hvis er ikke står noget om det i kontrakten, kan det give problemer på sigt for hvis ham du har ophørt samarbejdet med kontakter en advokat, vil advokaten muligvis henvise til tidligere afsagt domme i disse forbindelse. 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Står der ikke noget i kontrakten om dette, og er en måneds opsigelse ikke en KLAR kutyme i vognmandsbranchen, er der selvfølgelig intet opsigelsesvarsel. Men har du overhoved pligt til at give ham kørsler? I modsat fald er det jo nærmest ligegyldigt.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke i har aftalt et opsigelsesvarsel, og hvis ikke der arbejdes som ansat (dvs overenskomst eller lign. aftale gælder) så kan du opsige ham. For en god ordens skyld kan du gøre det under henvisning til hans misligeholdelse af kontrakten (han laver mange fejl). 

Desuden skal du ikke lade dig skræmme af ordet "advokat". Utroligt mange mennesker bruger advokater til at forsøge at true sig til det ene og det andet - desværre med en vis succes. Mange ville opleve at kun sjældent når sagen til domstolene. Og at disse er ret kølige overfor krav som ikke bunder i en skriftlig aftale/kontrakt. Hvis du får et advokatbrev svarer du bare med en stor fed overskrift "indsigelse" at du er uenig i at han har et krav. Punktum. Så er det kun domstolene som kan gøre dig noget.

MvhA

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)