Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny rekrutteringsmodel - er der nogle juridiske udfordringer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Square ApS Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er 

Jeg har i sommers startet et telemarketingbureau. Vi har en super god kunde med et stærkt brand, nemlig en af Danmarks største teleudbydere.

I den forbindelse har vi behov for en masse dygtige sælgere. 

Derfor har jeg udtænkt en model, hvor mine relationer kan tjene en skilling ved at henvise sælgere til mig.

Modellen går ud på, at mine relationer får en hvis procentdel af den nye sælgers omsætning i en periode fra ansættelsesstart. Så jo bedre sælgere de henviser til mig, des større "bonus" får de for rekrutteringen.

Mit spørgsmål går simpelthen på om der kan være nogle juridiske udfordringer ved det? Jeg forestiller mig at udbetale "bonussen" som konsulent bistand alt efter hvad der er lettest praktisk.

Med venlig hilsen

Mikkel Spangsberg

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg kan ikke se andre udfordringer end at du skal indberette deres bonus til skat - bidragspligt b indkomst som selskaber altid skal når de betaler til CPR personer (se evt DETTE LINK - Gider du det besvær, er der ikke spor i vejen med det lovgivningsmæssigt 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Square ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Nej jeg mente heller ikke at der skulle være noget problem andet end at det selvfølgelig skal indberettes.

Tak for hurtigt svar.

Tilmeldt 1. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mikkel.

Udover din indberetningspligt, er min første indskydelse, at du skal være opmærksom på, hvorledes du udformer bonusaftalen, herunder hvordan bonusen udregnes, hvornår den udbetales, eventuelle undtagelser mv.

Mvh. Casper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)