Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Financielle produkter til børn - hvilke er bedst?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at kigge på om mine børn på 8 og 12 skal have en bankkonto, og kom til at tænke på Afrika/Kenya hvor man efterhånden ikke skal bruge banker længere pga. mobiltelefon-betaling, og så slog det mig at mine børn måske aldrig får brug for en bankkonto, hvis der istedet kommer nye, spændende alternativer...

Så nu vil jeg lige høre jer:

1)

Findes der i Danmark alternativer til en bankkonto, til børn som gerne vil sætte penge ind et sted, og få dem ud igen ved at betale evt. med en slags debitkort/mobiltelefon/online eller andet, når de skal bruge dem?

Er der nye og spændende ting under opsejling?

Hvis vi bliver nødt til at bruge en bank :o), hvilke financielle produkter ville I anbefale til børn på 8-12 år?

Det må gerne være noget simpelt, bare de kan sætte penge ind, og få dem ud igen som de har lyst, hvis ikke der findes andet :0)

2)

Og hvad med opsparing - hvilke alternativer kunne der være til en klassisk opsparingskonto?

Mange tak,

Susanne

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne. :) Jeg er 14 år, og dine børn kan som udanspunkt få MasterCard som 13-årig - det fik jeg i hvert fald, men det afhænger måske af bank til bank. Jeg har Danske Bank. Dit barn på 8 kan købe et SPEND-ON Visa i 7-11 - det gjorde jeg, da jeg ikke var gammel nok til at få et betalingskort. Et Spendon Visa fungere på samme måde, som et "rigtigt" Visa, men det fungere som en slags taletidskort, så du købet et visa med X antal kronerpå, og når det er brugt op, køber du et nyt. Hvis du gerne vil have, de kan betale via mobil, kan du blot tilknytte MobilePay til kortet. :p

Smart online lektiebog til folkeskoler

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder godt, mange tak!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)