Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studerende med mod på start af juridisk rådgivning.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi er 3 jura-studerende ved Københavns Universitet, som har fået mod på at bruge vores kompetencer til at skaffe os mere og anderledes erhvervserfaring.
I en længere periode har vi diskuteret hvorvidt vi ville kunne stifte en juridisk rådgivning - muligvis med sigte på senere at få autorisation til simple inkasso.

Vi har forskellige baggrunde med vores hensyn til nuværende erfaring og kompetencer, fx inden for simple inkasso.
Vi har selvfølgelig undersøgt markedet og reglerne på området, Lov om juridisk rådgivning og Bekendtgørelse om god skik for juridisk rådgivning. 
Der er flere forskellige grunde til at vi ønsker at prøve kræfter med at starte op for os selv:

- Udfordringen. Kan vi bryde med den gamle tankegang om, at vi bare må vente på det gode studiejob.
- Vi har kompetencer og vi kan gøre det billigere end traditionelle inden for faget. 
Og etc.

Vi er selvfølgelig indstillet på at starte op i en form af pro bono, og vi forventer på ingen måde at tjene på det i starten. 

Men jeg skriver herinde for at høre om nogen har erfaringen inden for opstart af noget lignende og dermed har tips til os. 

Mange tak.

/Esben 

Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Som statsaut.mægler og advokatuddannelse har jeg et koncept klar med ApS og næsten færdig hjemmeside som ikke er kommet i gang på grund af sygdom.
Prøv at kontakte mig med lidt flere oplysninger, så kunne vi måske finde sammen på lette vilkår på advokat.jc@gmail.com

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke muligt at sende en PM?

Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sikkert mange udtryk at lære, men hvad er "en PM"

Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har advokat forældre, men er selv CBS'er. Jeg mener at have en ide som måske er sjov. Smid en mail på hvidtsted@gmail.com.

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I er velkomne til at skrive herinde eller på Langlet93@gmail.com

/Esben

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er mere end velkommen til at sende besked herinde eller på langlet93@gmail.com

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt en mail :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)