Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af PS4 til firma/privat ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 58
Fra  Børnekluns Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg driver en webshop, fra egen husstand hvor jeg sælger børnetøj.

For et par måneder siden købte jeg en Playstation og et nyt fjernsyn til arbejdsværelset.

Playstationen står til rådighed når der engang imellem kigger nogle kunder forbi for at se på tøjet med hænderne. Så kan ungerne bruge den hvis de har lyst

Der er ingen tvivl om at jeg klart mest bruger den privat, men kan jeg egentlig lovligt trække den fra? 

Det samme gælder fjernsynet.

Hvis jeg kan, er der så noget jeg skal tage højde for?

På forhånd tak

MVH Philip

Ejer af Børnekluns

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det vil provokere skat - men det handler jo om, at du skal kunne overbevist dem om

Du har købt dem set fra firmaet klart for at vedligeholde eller udbygge din indtjening og de tjener formået  Tvivler skat på din forklaring, (ex du har ikke daglige kunder i arbejdsværelset osv) så kan de bare forkaste den, og så skal du nok regne med at de kigger lidt yderligere. TV  i arbejdsværelset - Playstation i arbejdsværelse i privat hjem - ALDRIG I LIVET vover jeg at sige

Selv hvis skat helt mod hvad jeg på nogen måde tror, og du kunne bruge dem privat måtte du må kun fratrække moms for firma delen. Her vil du også komme i problem men se hvordan du så ikke kan trække momsen fra for andet en en lille del - for andre ting  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Mit bud er - og det kan du godt regne ud selv - NEJ TV og PLAYSTATIN til arbejdsværelse i WEBSHOP i PRIVAT HJEM- den ryger du på ved første kontrol. Fokus på forretningen og ikke skattebesparelser af den type som jeg er sikkker på du selv ser stinke - vil være mit beskedne råd

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 58
Fra  Børnekluns Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådet John.

Min fornemmelse er helt sikker også, at det ville være på kanten, men det var mere for at vide om man kunne gøre det helt uden skrupler :)

Så vi lader den bare ligge her :)

Mvh Philip

Ejer af Børnekluns

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)