Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp vedr. privat boligudlejning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg søger et godt råd vedrørende udlejningen af mit hus.

Jeg valgte pr. 1.12014 at udleje mit hus, da jeg flyttede sammen med min kæreste. Jeg havde flere mulige lejere og var kritisk i forhold til hvem der skulle bo i mit hus.

Valget faldt på et par med børn, hvor han er uddannet håndværker, hvilket jeg mente var et plus, så jeg ikke blev ringet op konstant, ved småting.

Jeg har nu modtaget en sms fra kvinden i forholdet, hvor hun beder om en ny lejekontrakt, da han skal flytte ud.

Jeg er ærligt talt ikke særlig interesseret i at hun bliver boende alene, da jeg er bange for at hun ikke kan overkomme have osv. Men, det er egentlig ikke mit problem. Kan jeg godt bede om at få adgang til huset for at syne boligen, hvis han skal flytte og der skal skrives ny kontrakt? Jeg er interesseret i at få ham med til at betale evt. forbedringer der skal ske pt.

Men er det lovligt? Jeg tror at grunden til at hun vil have ny lejekontrakt, er at hun vil have boligsikring, da hun er pensionist.

Kan nogle søde mennesker rådgive mig her?

Vh. Anja

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Jeg mener at det er normal procedure at den part der fraflytter underskriver en erklæring herom sammen med den part der bliver boende og at dette godkendes af udlejer. Ønsker den part der fraflytter huset at blive løsrevet fra sine forpligtelser er det nødvendigt at de opsiger lejeaftalen og at der indgås en ny aftale med den lejer der bliver boende. I så fald kan du jo syne huset som ved et hvilket som helst andet lejerskifte.

God vind med det.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)