Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilladelser?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det noget med at man godt må fremstille det, uden de helt store tilladelser, hvis alkohol procenten er under et eller andet?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have tilladelse af både fødevarestyrelsen og SKAT. ud fra den antagelse at dit produkt laves af bl.a ren alkohol så skal du stille en sikkerhed på minimum 200.000 DKK.  

Muligvis skal du også have en tilladelse hos det lokale brandvæsen, da alkohol er brandfarligt.

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Det bliver lavet på vodka (ca. 40 %), og fortyndet, så alkoholprocenten komme ned på omkring 20 %. Er der nogen forskel så?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig men det lyder da helt vanvittigt at bruge vodka, frem for at bruge ren alkohol som er langt billigere i indkøb.  Du skal uanset hvad have en godkendelse af SKAT og Fødevaretilsynet. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, men sådan er det nu engang - tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

aner ikke hvad sprit og gæring kan gøre ved hyldebær - men vil bare sige, at spiser man friske hyldebær uden en ganske lang kogning (20 minutter) - så er de klart giftige og kan gi dødsfald og i alle fald salmonella lignende ulykker. Det er sket et par gange, at hoteller og sågar plejehjem har lavet yoghurt med hyldebær i den tro de - helt som hyldeblomster - kunne bruges uden kogning - men NIX

det er muligt gæring kan det samme - aner det ikke - og mængden er måske lille  men sprit i sig selv vil formentlig ikke dræbe giften, bare udtrække den  Du vil finde mere ved at google    spise hyldebær

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Redin:
Yes, men sådan er det nu engang

Dit svar viser jo bare at du ikke aner noget om det du har gang i!

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen grund til at kaste med sten. Jeg undskylder mange gange, at min ide er anderledes.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Redin:
Der er ingen grund til at kaste med sten

Jeg kaster skam ikke med sten - men ud fra det du skriver virker det ikke specielt gennemtænk rent økonomisk da vodka vil være en dyr og total unødvendig løsning.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)