Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af musik i promoveringsvideo

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en promoveringsvideo til et firma, og kunne rigtig godt tænke mig at anvende sangen happy med Pharrell Williams.
Er der nogen der kan fortælle hvor jeg får disse rettigheder om en evt. pris på anvendelse?

Mvh. Jeppe 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Nov 14
Indlæg ialt: 201
Fra  Billig-Webhosting.dk Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke ikke KODA alene kan give dig lov... de arbejder vel bare med at tage afgift af sagen hver gang den spille, ikke om den må bruges kommercielt af andre virksomheder. 

Du skal nok også have fat på pladeselskabet...

men lidt spændende inlæg egentlig...kunne være fedt at få den præcise opskrift på hvem der skal sige god for det. har selv et par youtube videoer, hvor jeg godt kunne tænke mig at bruge nogle kendte numre.

Hjælp til webhoteller og rabatkoder til hosting: Billig Webhosting 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det noget du tror, eller noget du ved? :-)
Jeg er nemlig heller ikke ekspert på området.

"Når du bruger musik skal du betale til dem, der har skabt musikken.
Gennem en musikaftale med os, sørger vi for, at musikkens skabere
får betaling for din brug af deres musik."
- http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/

"Når du fortæller du os, hvilken musik du bruger på din hjemmeside, kan vi sikre, at de rette komponister og sangskrivere modtager betaling for din brug af deres musik. Når du indgår en aftale med Koda om brug af musik på din hjemmeside, forpligter du dig til at oplyse Koda, om hvilken musik du bruger."
- http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/internet-mobiltelefon/rapportering/

Og til dit eget spørgsmål;

"Youtube og Facebook:

  • Du skal ikke have en aftale, hvis du som privatperson uploader en video med musik på Youtube eller på din personlige facebook-profil.
  • Ved embedding/indlejring af Youtube-videoer med musik på  hjemmesider, skal du indgå ovenstående aftale om musik på hjemmesider.
  • Hvis du som virksomhed bruger musik på Facebook, skal du indgå ovenstående aftale om musik på hjemmesider."

Mvh
Anders

Tilmeldt 18. Nov 14
Indlæg ialt: 201
Fra  Billig-Webhosting.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget jeg tror... og dit svar har nu også gjort mig klogere...

Men ja, det er nok lettest at ringe til KODA. De vil nok fotælle dig det, hvis du også skal indhente accept fra placeselskabet. 

Synes bare det er underligt at de skiver at man som prvat person ikke behøver en aftale. For jeg har da før uploadet en video med musik som privat person ( som jeg ikke havde rettigheder til ) og derefter fået at vide at jeg enten skulle fjerne musikken en sætte reklamer på så pladeselskabet kunne få den indtægt for musikken.

Hjælp til webhoteller og rabatkoder til hosting: Billig Webhosting 

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg ringede til KODA blev jeg gjort opmærksom på at jeg skulle få lavet en aftale med NBC, som står for rettighederne. 
Efterfølgende sagde NBC, at da det er musik fra en film skulle jeg kontakte Universal music.

Og der står den lige nu....
Venter svar på min mail.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool.

Hold os gerne opdaterede med hvad der kommer til at ske. Så kan vi alle blive klogere :-)

Held og lykke med det.

Mvh.
Anders

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)