Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lige et par spørgsmål til fremtidig webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino

Jeg sidder lidt og fumler med idéen til en webshop. Dertil kommer der en række spørgsmål til professoren (alle jer kloge hoveder):

1. Hvilken platform er bedst at anvende til webshop. Det har sikkert været oppe at vende mange gange, men jeg vil egentligt gerne have et svar tilknyttet en forklaring på hvorfor. :-)

2. Jeg har siddet og tænkt lidt over et fremtidigt navn. Dertil kommer mit spørgsmål. Hvordan er det med Æ Ø Å.
- Såfremt firmanavnet indeholder et af følgende, vil det så være smartest at inddrage det originale navn i et domæne, eller er det smartere at ændre det?

F.eks.: Www.pålæg.dk, www.palag.dk eller www.paalaeg.dk ??:-)

Tak for jeres tid!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Spædende! :-).

Hvilke tekniske færdigheder har du - og hvilket budget har du? Har du ingen tekniske færdigheder og et meget lavt budget, skal du måske give' dig i kast med WordPress med WooCommerce-pluginnet, eller Shopify. Omvendt, har du tekniske færdigheder eller et budget, kan du gå i gang med Prestashop eller Magento.

.. og hvis du vil have den skræddersyede og professionelle løsning, vælger du naturligvis Shoporama ;-).

Mine erfaringer med alle 5 ovenstående shop-systemer er rigtig gode, så du går ikke galt i byen.

Ang. dit navn. Du akn sagtens vælge et navn med ÆØÅ, men jeg vil ikke bruge det i et domæne. Skal din side hedde Pålæg, ville jeg købe domænerne Palag.dk, Pålæg.dk, og Paalaeg.dk. Dertil ville jeg så bruge Palag.dk domænet som det officielle domæne og re-directe de to andre domæner til det officielle domæner (så folk der går ind på de to andre domæner, automatisk kommer videre til det 'rigtige' officielle domæne).

Held og lykke med det. Skriv endelig, hvis der er noget.

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. :-)

Mit næste step er nu at forsøge mig med wordpress og WooCommerce, alt imens selve forretningsidéen tænkes igennem. :-)

Et andet spørgsmål er, at jeg har set mig lidt lun på domænet: traetoppen.dk - problemet er, at domænet er optaget, men kan ikke umiddelbart finde ud af, af hvem. Det ligner heller ikke som sådan det bliver brugt. Nogle der har nogle inputs til at komme i kontakt med ejeren?:-)

Svar modtages med glæde!:-)

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover: Er der nogen som ligger inde med en wordpress + WooCommerce guide? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Mikkel.

Om en god uge bliver WordPress Master udgivet - en bog om WordPress. Pt. er der 50% rabat på forudbestillinger, hvis det kunne have din interesse - læs mere om tilbuddet her: http://www.amino.dk/forums/t/242013.aspx.

WooCommerce er egentligt ikke så svært, du skal bare sætte noget tid af, til at prøve dig frem. Derudover har WooThemes et glimrende forum og en masse 'åbne' artikler om WooCommerce, hvis du skulle støde på problemer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)