Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man kræve godtgørelse for tidsforbrug i ret sag der frafalder?.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Min spørgsmål går i korthed ud på om man kan/tillade sig at søge erstatning/godtgørelse af sit tidsforbrug i en sag hvor en advokat og hans klient har stævnet mig, og derefter i sidste øjeblik(efter ca 6 mdr tovtrækkeri) efter der er brugt en masse timer fra mig af,  frafalder på grund af at de i sidste øjeblik ikke mener de kan dokumentere eller det falder til deres fordel og derfor ikke ønsker at gennemføre sagen.(jeg ved klient selvfølgelig kommer til at betale advokat samt ret mv. men har jeg ikke også krav på noget?)

Jeg har selv brugt mange timer til at finde hoved og hale samt sætte i system mv, blandt andet på at skrive svarskrift, finde dokumentation, forhandling i telefon med dommer/advokat(derved brugt timer af min arbejdstid da det var midt på dag), samt skrevet efter dokumentation samt forberede mig til retsmødet- når man går igennem en så kompleks sag som dette har været, har jeg i mit gæt brugt omkring 20-25 timer mindst.

Jeg var dog sikker på at vinde sagen da jeg mente at jeg havde en go sag, men alligevel nåede den at blive berammet, og som ovenstående må jeg jo for at forsvare min uskyld bruge tid på at bevise dette - er det rimeligt at jeg selv skal betale for dette ?

Havde jeg i modsat tabt, ville jeg skulle dække omkostninger til modparts advokat mv., så vil jeg med rimlighed og juridisk ret kunne kræve modpart for et rimeligt beløb for mine omkostninger jeg har haft?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)