Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Små teleselskabers betalinger til "de store"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino!

Jeg håber der er nogen herinde som er i stand til at kunne svare på mit spørgsmål.

Jeg er kort og godt interesseret i at vide, hvad et selskab som eksempelvis Call me eller Oister betaler for, at være på hhv. Telia's og 3's net.

- Betaler man i kvoter pr. 1000 kunder?
- Betaler man pr kunde?
- Er der et startgebr?

Håber i kan hjælpe med at besvare mit spørgmål. God iværksætterlyst! :) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvordan du aftaler det med teleselskabet. Men tit er det pr. forbrug hvor du få en pris på minutter, sms'er og trafik. Så er det op til dig at sætte prisen over for dine kunder.

Jeg ved at da Frank Rasmussen startede Bibob så lagde han en stor sum penge på bordet hos Sonofon hvor han så kunne diktere prisen han vil betale. I det teleselskab jeg var i havde vi en pris på minutter samt en pris pr. aktive simkort. Så derfor galdt det om at lukke simkort hvis de ikke blev brugt i lang tid.

Tilmeldt 24. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels, Tusinde tak for det hurtige svar!

Kan du evt. komme tættere på en reel pris på de variable du beskriver?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

mobmob:
Kan du evt. komme tættere på en reel pris på de variable du beskriver?

Forhandlingsevne. Jo bedre du er til at forhandle med dem jo bedre pris kan du få. Jeg kender ikke prisniveauet pt, men sidst jeg var med så var vi ude og snakke med TDC og 3 hvor vi var til møder med beslutningstagere - kan ikke lige huske hvem for det er ca. et par år siden. Men de aftaler vi var tæt på at lande så fornuftige ud.

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke billigt at starte et teleselskab op og der er utroligt mange regler og lovgivning som man skal være skarp på. 

At starte eget teleselskab på andres net koster 1-2 mill i start kapital + det løse.
Dette for at dække oprettelser, print af sim kort, basis it systemer, advokater, ICH opkobling osv.
Som ny spiller er du også nødt til at købe dig konsulenter til implementeringer af samme årsag. 

Hvis du har et mindre budget som jeg kan forstå du nok har eftersom du er her på Amino, så tal med f.eks. http://companymobile.dk/ som levere dig alt hvad du skal bruge. Jeg mindes at vi kan komme ned på et start budget på 250.000-500.000 med dem.

Alternativt kan du gå ud at blive gensælger. F.eks. af Flexfone. www.flexfone.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)