Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af første halvdel af års regnskab til Dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har før haft en revisor til at stå for mit regnskab men for at spare lidt penge vil jeg prøve selv og derfor valg Dinero, min revisor har lavet første halvdel af 2014 så jeg har prøvet at indtaste de tal jeg har fra min ½ års balance (pr. 30/6/2014) da jeg ikke har dem elektronisk har jeg gjort det på denne både at jeg har lavet nyt regnskabsår og Nyt finansbilag, valgt dato 30/6-2014 og så tastet alt fra resultatopgørelsen og balancen under sammen bilag, men når jeg så bagefter går ind under resultatopgørelsen viser den forkerte tal.

Som det kan ses på vedlagte er problemet når der moms på et beløb (varesalg/varekøb osv.), jeg har prøvet at rette i selve bilaget bagefter og lagt moms på men så kommer der en bilagsbalance på 1000 kr.

Gør jeg det helt forkert og er der en nemmere måde at flytte et rengskab hvor første halvdel af året er lavet??

Håber i kan hjælpe :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver noget værre rod ved en kontrol helt ærligt - det er dels skidt at skifte midt i et år - dels noget frygteligt rod i mine øjne at ha alle bilag i et regnskab og lægge dem ind samlet. Vil du noget så skal du lægge ult. balance fra det forregående ind som primo i Dinero 1/6 eller hvornår det var, og så ha to regnskaber til drift-  men jeg ville ha ventet til 31/12 - 

Hvad der sker der i dit eksempel kan jeg ikke se - noget er helt galt - de 3.200 er de 4000 kr uden moms og Dinero regner så givet en moms igen på de 3.200 på den konto

Det virker til at du bogfører på to driftskonti og ikke en drift og en status = mangler helt modkonto + Dinero slet ikke vil fatte at der nu er moms på noget du bogfører nu - og som du vel har afregnet moms fra i Q 1 - så du må slet ikke røre driftskonti men kun status og dermed ha driftsresultat i to forskellige resultater

Mit bud er HOLD dig fra det og betal en for at flytte det i det mindste - du kører sur tror jeg og får noget som skat vil være meget lidt glade for ved en kontrol

Der findes nogen herinde der kan tilbyde at flytte over - men for mig - tosset at gøre andet end ved afslutning af året med mindre man er tvunget eller har meget stærke grunde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim-Holm:

Hej!

Jeg har før haft en revisor til at stå for mit regnskab men for at spare lidt penge vil jeg prøve selv og derfor valg Dinero, min revisor har lavet første halvdel af 2014 så jeg har prøvet at indtaste de tal jeg har fra min ½ års balance (pr. 30/6/2014) da jeg ikke har dem elektronisk har jeg gjort det på denne både at jeg har lavet nyt regnskabsår og Nyt finansbilag, valgt dato 30/6-2014 og så tastet alt fra resultatopgørelsen og balancen under sammen bilag, men når jeg så bagefter går ind under resultatopgørelsen viser den forkerte tal.

Som det kan ses på vedlagte er problemet når der moms på et beløb (varesalg/varekøb osv.), jeg har prøvet at rette i selve bilaget bagefter og lagt moms på men så kommer der en bilagsbalance på 1000 kr.

Gør jeg det helt forkert og er der en nemmere måde at flytte et rengskab hvor første halvdel af året er lavet??

Håber i kan hjælpe :-)

Hej Hej.

Enig med John.

Betal en prof for flytningen - det tager dem ofte under 1 time.

Så du flyvende :)

En åbningsbalance skal indtastes således her (så du ikke får problemer med momsen):

https://dinero.dk/support/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt/

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Jeg er enig med John i, at det er nemmest at gøre i forbindelse med årsskiftet eller på et andet tidspunkt, hvor du kan indtaste balancen og så fortsætte bogføringen derfra. Jeg er også enig med både John og Rasmus i, at du bør lade en prof overføre posteringerne, hvis du meget gerne vil have dem overført.

Vi er i al beskedenhed prof til dette, og det skal ikke koste dig mere end i omegnen af 1.000 kr., medmindre der skal rigtig meget oprydning til.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim - undskyld, jeg kaldte dig Rasmus. Det er måske ikke derfor, at du ikke har svaret?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

åbningsbalancen pr 30/6 14 skal indtastes uden moms du må kunne slå momsen fra.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)