Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af større plastemne

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brug for nogle gode input til produktion af et større plastemne - en kasse på ca. 70h x 120l x 80b (der er også nogle løsdele, men lad os starte med hoveddelen). Den skal være vejrbestandig og kunne tåle frost og en hård behandling, da den skal bruges til heste. Jeg kan vælge enten at få den lavet i 4 dele, for at lette transport, eller få en i ét stykke, hvilket sikkert giver en bedre produktionspris og måske også holdbarhed? Jeg forestiller mig at få fremstillet 50-100 stk. i første kørsel. 

Kom glad med forslag til producenter og produktionsmetoder.  

Mvh. Marie

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket materiale skal den laves i? Lyder ikke som om du ved dette endnu?

Mit bedste bud er at kontakte Induflex.dk. Om ikke andet kan det være i sammen bliver lidt klogere på materialer, og så bliver det nok lettere at finde en producent.

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Den skal laves i polyethylen. Ser ikke umiddelbart ud til, at Induflex laver landbrugsrelaterede produkter?

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det gør de heller ikke, men en "kasse", med beskrivelsen at den skal være holdbar, kan være mange ting :)

Held og lykke med projektet.

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marie

Hvilke kvantiteter har du i tankerne? - når der skal etableres støbeforme er disse normalt meget dyre.

Du er velkommen til at kontakte mig på her@fcic.dk -

Hilsen Henri

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Marie.

Når det er så små serier kan det ikke betale sig at få den støbt i plast. Støbeforme koster uhyrlige summer at få lavet. Og ønsker du at lave den i 4 dele skal der i bedste fald laves to støbeforme.

Er der mulighed for at lave den i Alu eller rustfast og så eventuelt plastic coate den ?

Du er velkommen til at kontakte mig, jeg kan godt hjælpe med både design og produktion i metal. ruben@daltek.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Marie B:
Den skal laves i polyethylen

Hvorfor lige polyethylen?  Skal kassen være vandtæt ?

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input :-)

Tilsvarende produkter er lavet af polyethylen, så det er mit udgangspunkt. Der er som sagt store krav til holdbarhed i alt slags vejr - og den skal kunne tåle at blive "spillet bold med" af en hest. Jeg er ikke umiddelbart villig til at gå meget kompromis med materiale. Der findes danske produkter i metal og hjemmelavede i træ. Mit produkt skal være plast - det er en stor del af formsproget (designet og produktionsfilerne er lavet). Enkeltkomponenter kan evt. være af andre materialer. 

Alle fortæller, hvor dyrt det er, men jeg har aldrig fået nogle konkrete priser på bordet. Jeg forventer ikke at skulle tjene det store - markedsprisen på tilsvarende produkter er kr. 3000-5000. Jeg har forespørgsel hos rotationsplastproducenter, men ville gerne høre andre bud. 

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåja styktal - håber at kunne afsætte 50-100 første år og så 150 de følgende. Mit marked er det meste af Nordeuropa (hestemesser er ret udbredt). Det er et marked i vækst. 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marie B.

Jeg kan fortælle dig at den sidste pris jeg fik på at få støbt i plast omhandlede en cykelholder i brudsikker og metalforstærket plast (sådan en til at spænde bag på bilen). Materialet er i denne sammenhæng ligegyldigt da støbeformen er den samme. Prisen var dengang 650.000.- kr pr støbeform (jeg skulle bruge 2).

Jeg kan anbefale dig at overveje en anden produktionsmetode end støbning, eventuelt få ekstruderet en profil som så danner bund og to sider, herefter skæres til på længde. Du kunne også få ekstruderet de sidste to sider (de er i så fald ens) og der ville være tale om at få lavet værktøj til ekstrudering som er noget billigere. Dette koster kun omkring 200.000 pr matrice. Ulempen er så at disse skal skrues eller svejses sammen.

Problemet er at du har valgt et materiale i thermoplast familien og her er støbeforme temmelig dyre da de gnistes ud af en blok alu eller lign.

Har du overvejet at få støbt i Alu ? Formgivningen vil i så fald være den samme og holdbarheden lige så god. Igen den kan coates med plast efterfølgende.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)