Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - rod i fakturasystem...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 7
Fra  OnlineMarketing Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har for godt en måned siden startet en webshop, som på magisk vis er kommet flyvende fra start :)  Desværre har jeg overset en mindre fejl i mit fakturasystem, da jeg har haft vildt travlt med at købe ind, pakke, og afsende.

Jeg bruger Wordpress og Woocommerce, og har installeret det plugin som hedder Woocommerce print invoice and delivery note. Faktisk virker pluginnet udemærket, men desværre har det lavet en lidt vilkårlig rækkefølge i fakturanumrene, således at de ikke følges med fakturadatoerne, og da et par ordre blev annulleret, så opstod der også huller i nummereringen. I et desperat forsøg på at redde situationen, forsøgte jeg at nulstille fakturanummereringen, hvilket har resulteret i at alle nye fakturer får samme numre som de tidligere afsendte også har fået. Nu har ca 20 fakturer det samme nummer.. Uhh - det er noget rod....

mit spørgsmål er - hvordan fixer jeg situationen hurtigst, lettest, og lovligt.

Mit eget forslag er: Jeg genudskriver alle de eksisterende fakturer, med de fejl som de nu har. Sletter pluginnet, og erstatter det med f.eks. dette: 

https://wpovernight.com/downloads/woocommerce-pdf-invoices-packing-slips-professional/ 

hvilket også kan lave kreditnotaer, så slipper jeg for huller i nummereringen ved afbestilte ordre. Så kunne jeg generere en ny stribe fakturer for alle tidligere ordre, samt fremtige ligesåvel. Lave en mappe med alle de forkerte, hvor jeg på hvert enkelt, skriver det nye fakturanummer på. Således kan jeg nemt frembringe den korrekte faktura, i tilfælde af at en kunde eller skat skulle henvende sig. 

For at gøre det hele lidt mere besværligt kunne jeg også sende den nye faktura til alle tidligere kunder, og informere dem om at denne erstatter den tidligere tilsendte.

Det skal siges at jeg ikke har bogført mig salg i Dinero regnskabsprogram endnu, da jeg først vil have styr på dokumentationen for mine salg. 

Er min løsning holdbar? Andre forslag?

Alle henvendelser er velkomne!

Mvh Jonas

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Sikke noget :-). Jeg ville blot lagre (eller udskrive, hvis du ikke kører elektronisk) de 2 x 20 fakturaer og nummerere dem 20a, 20b, 21a, 21b etc., når det ikke drejer sig om flere. Alternativt kan du kreere 20 nye fakturaer med de numre, du nu er kommet til, uden at sende dem til kunden og så påføre referencer mellem de nye og de gamle. Det vigtigste er, at du overfor Skat kan dokumentere, at du har styr på det.

Fra Nyborg
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 7
Fra  OnlineMarketing Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! Den samme besked har jeg netop fået fra min revisor!

Jeg har valgt at installere et helt nyt fakturasystem, som ikke skulle kunne gå i ged. Som du foreslår vil jeg lave en mappe hvor jeg internt kan finde den faktura som kunden/skat refererer til, og den vej igennem komme frem til den rigtige/aktuelle faktura.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)