Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sms gateway

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Hvis man har en app hvor brugere skal verificere sit tlf nr, og få en automatisk kode tilsendt som de skal aktivere med, så skal vi bruge en sms gateway.

Jeg har søgt lidt rundt og ser at der findes priser på ca 0,7-0,25 øre pr sms.

Det kan i sig selv blive dyrt hvis man får mange brugere, men vi påtænker også at skulle kunne sende flere sms'er efterfølgende.

Det korte spørgsmål. Findes der nogle løsninger der tilbyder en abonnementsform, så man betaler fast månedlig pris, men derefter får adgang til uendelig antal sms'er? (internationalt)

På forhånd tak!

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke nogen hvor man betaler en fast månedlig pris, men tag et kig på twilio.com hvis I selv kan programmere - de har priser på 6 øre ($0.01) / sms.

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag en snak med TDC omkring et abonnement som tillader maskinel afsendelse - og forhandl en god pris. Så kan i få sim-kortet hosted.

Det gjorde jeg i sin tid, ved stadel.dk - det fungerede glimrende. Jeg havde ikke flatrate, men lå omkring 5øre pr. sms.

God jagt, og meld da gerne tilbage hvis du finder en god deal. :)

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt gøre det gratis via fortumo.com API, og så lade brugeren betale 1 krone for verificering.

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Ideen med et GSM modem er god nok, bortset fra hvis du skal sende internationale beskeder som du skriver. Jeg tror ikke teleselskaberne er med på en billig aftale på et SIM kort til udlandet. Når det er sagt, så skal du vide, at der er stor forskel på priser og kvalitet når det kommer til SMS gateways. 

Angående det med abonnement og flatrate, tror jeg desværre heller ikke du kan finde det. Det er lidt ligesom med de mobil-pakker teleselskabernes sælger med minutter og data. Når du indgår sådan en aftale er der basically to muligheder:

A. "Du snyder teleselskabet" eller 
B. "teleselskabet snyder dig".

Jeg tror mest på B. 

Der er en afgift mellem teleselskaberne for levering af beskeder, og det er en omkostning som alle der skal levere til dig har. Derfor er der faktisk omkostninger for alle ved at levere til dig. Disse omkostninger skal dækkes (og mere til). 

Jeg ved godt at det er et skidt svar som du ikke ønsker :-). Vi har solgt og sælger flat-rate, hvis du vil have styr på dine omkostninger. Men der står med småt at hvis dit forbrug overstiger xx.xxx pr. måned, så skal aftalen genforhandles. 

Forhåbentlig tjener du også mere hvis du får mange brugere? Afhængig af hvilken service det er, kan du jo kræve betaling for din service af dine brugere. Hvis SMS beskeden tilfører værdi, så spørg dig selv til hvem? og hvad er værdien af den? lav så din forretningsmodel sådan, at ham der får værdien betaler for SMS beskeden. 

Tjek eventuelt vores checkliste her : SMS gateway

Håber det hjælper dig videre. 

/SureSMS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)