Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan I hjælpe mig med min blog?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften derude:)

Jeg har prøvet at spørge rundt omkring, men har endnu ikke fået brugbart svar, derfor prøver jeg nu herinde.

Jeg har flere problemstillinger omkring min blog.

Jeg har på nuværende tidspunkt min blog www.Annetteskager.com. Den er godt kørende og jeg har ca. 2-3000 klik om dagen. Jeg har ikke været den store bruger af affiliate, da jeg har haft en banner aftale med en webshop der forhandler kageudstyr. Den har jeg nu afsluttet og har fundet en meget relevant og god shop der bruger affiliate. Desværre har jeg opdaget at blogspot ikke er super vild med affiliate, og mange af mine links bliver lavet om når jeg trykker gem. 

Det har ledt mig til at oprette en wordpress blog, som allerede er godt igang med at blive klar www.annetteskagerblog.wordpress.com hedder den. Men jeg er nu blevet opmærksom på at wordpress også fjerner disse links, medmindre bloggen ligger på eget webhotel og domæne. Er mit arbejde på wordpress bloggen så spildt? eller kan jeg rykke den over på eget webhotel og domæne? Jeg har fundet en fin skabelon jeg egentlig godt vil købe og bruge, men jeg går ud fra at det er ret ligetil, selvom jeg har fået lavet en masse på den nye blog allerede.

Så er der det med at importere min gamle blog over til den nye wordpress hjemmeside/blog? Der ligger jo afsindig meget "værdi" i alle de indlæg, så hvis det ikke kommer med, er det vel slut med alle de klik jeg har idag?

En anden problemstilling er at jeg godt vil have det hele tilbage på mit eget domæne hvor min blogspot ligger nu, Altså Annetteskager.com. Hvordan pokker gør jeg det?

Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp:)

www.Annetteskager.com

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Annette !

Annette Rasmussen:
mange af mine links bliver lavet om når jeg trykker gem. 

Hvad mener du med, at dine links bliver lavet om? Jeg har også brugt Blogger, men har ikke umiddelbart haft problemer med affilaite links?

Smart online lektiebog til folkeskoler

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt lave affiliate links ude i højre margen. Men i mine indlæg bliver de lavet om, så der foran står blogger.com. Jeg kender ikke så meget til emnet selv, så jeg har Googlet en del. Her kunne jeg så læse mig til at affiliate ikke kan bruges på blogspot blogs.

www.Annetteskager.com

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Annette Rasmussen:
i mine indlæg bliver de lavet om, så der foran står blogger.com
.
Det lyder vildt mærkeligt, for det gør den ikke ved mig, men jeg ved, at nogle CMS-Systemer kræver, at du skriver http:// foran dit link, hvis det skal åbne som et link på en anden side. Så jeg vil anbefale dig, at du prøver at skrive dine links sådan her: Http://Google.dk.

Det plejer at virke. Surprise

Smart online lektiebog til folkeskoler

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Annette Rasmussen:
Er mit arbejde på wordpress bloggen så spildt? eller kan jeg rykke den over på eget webhotel og domæne? Jeg har fundet en fin skabelon jeg egentlig godt vil købe og bruge, men jeg går ud fra at det er ret ligetil, selvom jeg har fået lavet en masse på den nye blog allerede.

Du kan godt flytte fra wordpress.com til egen hosted Wordpress blog. Der er en guide her: http://en.support.wordpress.com/moving-a-blog/ (Moving to WordPress.org). 

Annette Rasmussen:
En anden problemstilling er at jeg godt vil have det hele tilbage på mit eget domæne hvor min blogspot ligger nu, Altså Annetteskager.com. Hvordan pokker gør jeg det?

Når du køber et webhotel kan du vælge og købe et domæne med. Hvis du bliver på blogspot kan du se denne guide til hvordan du bruger dit eget domæne: https://support.google.com/blogger/troubleshooter/1233381?hl=en#ts=1734115

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastiske svar I kommer med:). En anden årsag til at jeg vil skifte er at man på wordpress kan have en statisk forside med dropdown menuer. Det er meget mere overskueligt når det for eks. kommer til opskrifter, for dem har jeg en del af efterhånden.
På blogspot kan jeg umiddelbart ikke finde den mulighed. Derfor har jeg måtte lave et indlæg som en oversigt over for eks. opskrifter. Det er alt for besværligt for læseren, at skulle scrolle sig igennem allesammen.

www.Annetteskager.com

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tjekker lige op på mine links, for jeg ved faktisk ikke om der er http foran.:). Jeg har bare kopieret dem fra partner programmet, og sat links ind fra diverse produkter jeg ville linke til.

www.Annetteskager.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)