Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låne mine penge til mit Aps (bankkonto)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst rundt omkring i debatter men har stadig en lille smule usikkerhed da der dukker mange forskellige svar op .

Jeg har oprettet et ApS. Mit spørgsmål er når jeg låner mine private penge til mit ApS...

Jeg har et privat konto i en bank og har et erhvervskonto (ApS) i den samme bank.

Skal jeg oprette et ekstra bankkonto (mellemregningsBankkonto) hvor jeg overfører/låner mine penge fra mit privat konto til mellemregningsBankkonto og derfra betaler jeg ApS-regninger som de kommer og så når der bliver overskud på erhvervskonto (ApS) overfører man penge til mellemregningsBankkonto og så fra mellemregningsBankkonto til mit privat bankkonto? Er der sådan skal man gøre?

privat konto 30.000 kr. ---> mellemregningsBankkonto

erhvervskonto (Aps) 30.000 kr. ----> mellemregningsBankkonto

mellemregningsBankkonto 30.000 kr. ----> privat konto

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 03:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke en ekstra konto. Overførsel til erhvervskontoen og tilbage er fint :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt at du bare kan bruge din erhvervskonto direkte og mellemregning MEN du skal huske, at du skal tage en markedsbaseret rente  (typisk 4-12% men helt enkelt det selskabet skulle betale i rente for et sådan lån hos en anden) - som du SKAL lade selskabet betale dig - og som du skal  opgive som renteindtægt til skat som person og selskabet har fradrag for som renteudgift

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på, at du som hovedaktionær som udgangspunkt ikke har fradrag for det lån personligt, i tilfælde dit selskab går konkurs.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:
Vær opmærksom på, at du som hovedaktionær som udgangspunkt ikke har fradrag for det lån personligt, i tilfælde dit selskab går konkurs.
med mindre du opretter lånet som kovertibelt lån - hvor du kan konvertere til aktier - HVIS du vil - hvorved du kan få fradrag for taget i tab af aktieindkomst

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er værd at bemærke at tab på unoterede aktier kan fratrækkes i andre indkomster end aktieindkomsten.

Man skal dog huske at ved konvertible obligationer der konverteres til aktiekapital påvirker disse personen skattemæssige anskaffelsessum for aktierne. Personer bliver jo beskattet efter gennemsnitsmetoden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jep - men man kan jo lade være med at konvertere - og bare tage lånet tilbage. HVIS lånet tabes, så er der netop fradrag til aktieindkomst værdi i indkomsten til skat - hvis det ikke tabes, tager man bare cash tilbage. Jeg mener derfor altid man bør oprette lån som konvertible fra hovedaktionær til selskab (og ja med markedsrente eller overkurs indløsning stadigt)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig, omend jeg må sige at jeg aldrig har prøvet i praksis selv at udarbejde noget lignende.

http://www.beierholm.dk/seneste-nyt/nyhedsarkiv/skat-moms-og-afgifter/konvertible-obligationer.html

Såvidt jeg kan læse påvirker det den skattemæssige anskaffelseskurs på aktierne (konvertible obligationer bliver behandlet som en aktie). Jeg skal ikke kunne sige om man kan (og må) beregne en kurs på konverteringsretten således den skattemæssige anskaffelsessum pr. nom. aktie forbliver uændret i forhold til de oprindelige aktier. 

Det kunne være rart at vide, hvis en evt. Henrik Koudahl eller anden kunne svare på det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Overkursen var ikke i relation til aktiekursen men erstatning for markeds rente. Enten markedsbaseret rente eller tilsvarende overkurs så lån af 100 kr efter et år tilbagebetales med f.eks. 106 kr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor høj rente skal det være?

Er 10% for meget?

Tak

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)