Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af køb i Dinero, hvis jeg ikke er momsregistreret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Atlas Athletics Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg driver en nystartet kiropraktorvirksomhed, hvor jeg primært sælger sundhedsydelser (ikke momspligtigt), og desuden har et lille varesalg i form af fx isposer eller konsulentydelser i form af foredrag/workshops. Da jeg ikke forventer at sidstnævnte omsætning kommer til at overstige 50k, og jeg primært sælger mine varer til privatpersoner, har jeg valgt ikke at lade mig momsregistrere. 

Men så kommer problemet når jeg skal bogføre i Dinero. Jeg har købt nogle varer (føromtalte isposer) til videresalg af en dansk leverandør, som selvfølgelig fakturerer inkl. moms, hvilket selvfølgelig skal betales. Men når jeg bogfører det i Dinero, så kommer momsen med og så står det som om at jeg skal have moms retur, og det er som jeg forstår det helt hen i skoven.

Men hvordan skal jeg så bogføre mine varerkøb (og fragt)? Det er vel forkert at bogføre beløbet uden moms, da det jo fremgår af fakturaen at det er med moms?

Mvh

Simon

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Atlas Athletics Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ikke nogen som kan hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du ikke er momsregistret skal du skam bogføre på en konto uden moms- og hele beløbet - da du jo ikke har spor med moms at gøre

Om du så med fordel kan bruge dinero . da vel så er lønsumsvirksomhed - kan jeg ikke svare på - jeg ville ha en revisor til at vurdere om det er den smarte løsning hvis du er lønsumsvirksomhed - med momspligt aktivitet som sideaktivitet - dog uden at ramme momsgrænsen

i alle fald - omk bogføres fuldt på konto uden moms

Det afgørende er vel at finde et program de også er egnet til lønsums virksomheder som langt fra alle er lige gode til

vh  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glostrup
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 33
Fra  myBiss ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

I myBiss behøver du ikke at være momsregistreret for at kunne udskrive fakturaer og ellers de mange moduler. Kig venligst under www.mybiss.dk og download evt. en demo version for at se om du kan bruge det.

Hilsen

Hüseyin Aliz

myBiss Business Systems

Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..

http://www.mybiss.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Atlas Athletics Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, så var jeg ikke helt galt på den, blev bare sådan i tvivl. Jeg er lidt i den specielle situation, at jeg nok næppe heller kommer over de 80.000 som er grænsen for lønsumsafgift da det kun er en bibeskæftigelse. Mine fakturaer på sundhedsydelser bliver for fremtiden udskrevet via mit elektroniske journal system, men dette skal jo på en eller anden måde puttes ind i Dinero (hvis det er det jeg vælger at fortsætte med).

Kan godt se at jeg måske lige skal undersøge markedet lidt nærmere. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)