Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankoverførsel genoplivet?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo og nej Gilpa - som du ser i mit svar lige inden dit - så er det netop også ren kortbetaling når Mobilepay bruges i webshops (beta test) Det bliver ikke modellen med kontant hævning - men via et kreditkort - og som jeg ved det, dermed f.eks. visa, master osv men ikke kontant og ikke dankort del af visakortet eller rent dankort - så ud over mobilepay gebyr tilkommer for kunden gebyr for kreditkort hævning normalt + det trækkes først ved/efter afsendelse af varen

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - tak for det.

Men Swipp er da vist ikke knyttet til et kreditkort? - er det ikke kontoafhængig?

/Erik

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Swipp er konto til konto ja.

vh

thomas jensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:

Hej

Swipp er konto til konto ja.

vh

thomas jensen

Thomas - må Swipp bruges til online webshop betaling - så penge trækkes med det samme - og hvis ja - hvorfor mon Mobilebanking fra DDB så kun vil tilbude den til webshops via helt ordinær kortbetaling?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg "tror" swipp kan bruges til online. Men http://www.swipp.dk/ udmærker sig ikke voldsomt i min optik. De gør rent kommunikativt så mange ting forkert at vi aldrig har kigget nærmere på dem. Og vi oplever heller ingen nævneværdig efterspørgsel må jeg indskyde.

De skriver i al fald "Med Swipp kan du tilbyde dine kunder en ekstra betalingsmulighed i din butik, webshop, forening, idrætsklub osv. Swipp er et supplement til kort og kontanter, og det er nemt at komme i gang." (jeg bemærker webshop).

Det er to vidt forskellige strategier - konto til konto er meget sværere at implementere på tværs af forskellige banker, end at benytte en eksisterende kortbaseret infrastruktur.

Time-to-market er ulig meget nemmere m. danske banks tilgang - men koster dem jo også penge (som de så tager fra marketingskontoen). Jeg selv blinde kan se hvilken af de to strategier der har størst succes her på den korte bane i al fald.

vh

thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

skal bli spændede at følge mobilepay mod swipp - på webshops så

Mobilepay som traditionel kort ordning MEN jo som noget meget hurtigt at bruge vil nogen mene  og swipe som så mere minder om en bankoverførsel konto til konto - men også hurtigt jo

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, det bliver lidt spændende - der er også paii. Som set m. tekniske øjne har en ok blæret løsning.

Og når de 3 danske har slåsset lidt kommer ApplePay og andre - der er helt sikkert ikke plads til alle

Ingen siger at Mobilepay i al evighed vil være kort - jeg tror de har valgt kort initielt for at vinde time-to-market kampen i første omgang.

Var jeg konkurrent ville jeg lave cronjobs som stod og lavede dyre overførsler m. mobilepay som danske banks marketingsafdeling har fået trumfet igennem skal være gratis .) - at have et strategisk produkt som koster koncernen penge hver gang det anvendes er nok ikke en tilgang som holder i al tid og evighed :)

vh

thomas

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)