Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankoverførsel genoplivet?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en del af jer nok har bemærket, så er det i de fleste banker muligt at lave øjeblikkelige / instant bankoverførsler, døgnet rundt, fra og med i dag (Nogen først fra på mandag).

Det i sig selv, er jo ret fedt for os bankkunder, at bankerne ikke længere tjener renter på at beholde pengene et døgn, eller en weekend. Nok om det.

Nu tænker jeg jo så tanken en smule videre. 

Det vil jo betyde at Swipp og MobilePay bliver endnu mere attraktivt som betalingsmiddel, da der ingen forsinkelse vil være på betalingerne via disse apps længere.

Hvis man så sammenligner, med Dankort / VISA / Mastercard m.v., så kan man jo som webshop ejer modtage sine penge endnu hurtigere, via Swipp, MobilePay og direkte bankoverførsel, end man kan ved at bruge en traditionel betalingsgateway, hvor Teller/NETS ofte kun udbetaler transaktionerne en gang ugentligt. (Sådan er det i hvert fald for mange.)

Det vil, alt andet lige, betyde at likviditeten vil stige hos webshop ejerne, deres cashflow vil blive bedre og de får mere sikkerhed, end ved kortbetalinger. (Swipp og MobilePay fungerer jo som en bankoverførsel og er derfor nærmest umulig at trække tilbage, hvor der er andre betingelser for f.eks Dankortet.)

Hvis man ser på nemheden, hvis der nu fandtes en betalingsgateway, som understøttede Swipp og MobilePay, så vil betalingen for kunden, jo være lige så nem, som med et betalingskort, hvis ikke nemmere.

For mig at se, er der store og spændende muligheder, for online betalinger, med det nye tiltag fra bankerne.

Hvad mener i andre om det? Jeg ved godt at der går en rum tid, før man kan sige at det giver konkurrence til dankortet. Men jeg tror det vil komme.

Som webshop ejer, slipper man jo også for alt bøvlet med indløsningsaftale, gebyr herfor, langsommelig sagsbehandling hos Teller/NETS, og så videre.

Er jeg den eneste som kan se nogle rigtig nye og spændende muligheder i ovenstående? Smile

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobilepay anvender ikke bankoverførsel, men kortbetaling når der skal overføres til andre, er du sikker på at det også betyder at pengene kommer ASAP i weekenden?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 61
Fra  SmartParty Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Dejligt indlæg du har skrevet. Jeg er 100% enig med dig i, at det vil give nogen lettelser for webshop ejere.
Jeg glæder mig også til at se hvilken udvikling det vil bringe.


Mvh Lasse 

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr Kronborg:

Mobilepay anvender ikke bankoverførsel, men kortbetaling når der skal overføres til andre, er du sikker på at det også betyder at pengene kommer ASAP i weekenden?

My bad, det er korrekt at MobilePay anvender kortbetaling. Ang. overførsel, så står følgende på min banks hjemmeside:

Værd at vide om straksoverførsel

• Beløbsgrænse 500.000 kr. pr. overførsel

• Du kan bruge funktionen 24/7/365

• Er på modtagers konto indenfor ca. 10 sekunder

Så ja, jeg antager at det gælder i weekenderne også.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige et par kommentarer; først og fremmest helt enig i at man nu kan lave straks-overførsler.

Mobilepay kommer i en version som hedder MobilePay Online som er beregnet til nethandel. Den er ikke lanceret i "fri handel" endnu, men bliver det nok i Q1. Den bliver dog ikke gratis som alm. p2p-overførsel, den kræver stadig en indløsningsaftale m. Teller (andre følger senere).

Mobilepay er reelt blot en korttransaktion (m. mindre det er mlm. to danskebank-kunder).

Swipp er er konto-til-konto-overførsel, men ikke udbredt.

Slutkunderne/kortholdere vil foretrække kortbetetaling da de står meget stærkere rent juriidisk i tilfælde af konflikt - som udgangspunkt er forbrugeren jo altid den uskyldige og butikken den skidte part i en internettransaktion (indsæt lidt skæv smiley)

Der mangler generelt API's til konto-til-kontooverførsler så man kan etablere noget smart automatisk.

Både danske bank og nordea har allerede noget netbetaling (konto til kontooverførsel) - det koster dog penge og der er ikke stor efterspørgsel på det.

vh

thomas jensen

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan helt sikkert blive en konkurrent, men problemet er at det ikke "rigtigt" er smart før at vi kan undværre dankort aftalen.

Dette kommer der fortsat til at gå LANG tid før vi kan, medmindre man har en webshop som sorterer alle personer på over 30 fuldstændig fra, da der stadigvæk er mange fra de tidligere generation som ikke gør brug af disse funktioner, og man er så nød til at have begge løsninger, for at kunne servicere alle målgrupper :)

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber alle er klar over hvad der kommer til at ske når dankortet ikke er mere - min påstand er at det kun bliver dyrere at håndtere betalinger uden dankortet. De eneste som pt. har en infrastruktur som kan betalinger som vi kender dem er Visa/Mastercard - og tro mig, de kommer aldrig til at kunne nærme sig prisen på dankortet.

Alternativer ala bitcoin er langt ude i fremtiden - hvis man ser bort fra diverse subkulturer.

vh

thomas jensen

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:

Swipp er er konto-til-konto-overførsel, men ikke udbredt.

Slutkunderne/kortholdere vil foretrække kortbetetaling da de står meget stærkere rent juriidisk i tilfælde af konflikt - som udgangspunkt er forbrugeren jo altid den uskyldige og butikken den skidte part i en internettransaktion (indsæt lidt skæv smiley)

Der mangler generelt API's til konto-til-kontooverførsler så man kan etablere noget smart automatisk.

Både danske bank og nordea har allerede noget netbetaling (konto til kontooverførsel) - det koster dog penge og der er ikke stor efterspørgsel på det.

vh

thomas jensen

Selvfølgelig er Swipp ikke udbredt endnu, det er jo først for nylig de har skudt penge i markedsføringen. Jeg taler heller ikke om hvordan fremtiden ser ud i morgen, men om hvordan den måske ser ud om xx antal år.

Jeg er fuldstændig enig i at slutkunderne/kortholderne er bedre sikret med kortbetaling, men samtidig ved jeg også at det er en forsvindende lille del af dem, som rent faktisk er klar over det. Så det er ikke i sig selv et argument.

Om der findes API'er eller ej er ret irrelevant, det vil jo komme, hvis der er efterspørgsel på det.

Jeg tænker ala MobilePay:

  1. Ved checkout sender webshoppen en betalignsanmodning til kundens smartphone
  2. Kunden godkender på sin smartphone (PIN & Swipe)
  3. Webshoppen har nu modtaget betalingen og afsender ordren
Nemt?
Et eller andet sted, synes jeg at betalingskort virker gammeldags og som nogle produkter og teknologier som man af økonomiske grunde ønsker at fastholde.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Breindal Kvols:

eg tænker ala MobilePay:

  1. Ved checkout sender webshoppen en betalignsanmodning til kundens smartphone
  2. Kunden godkender på sin smartphone (PIN & Swipe)
  3. Webshoppen har nu modtaget betalingen og afsender ordren

jeg tror det støder mod regler at sende efter betaling - det SKAL være modsat rækkefølge og af samme årsag er MobilePay jo netop i den løsning der kommer til online shops - en helt traditionel overførsel via et tilknyttet kunne kreditkort (ex ikke dankort som jeg ved det men tilknyttet kreditkort). Ordningen vil ikke kunne bruges som kontant betaling

Det må være fordi de ellers kom i problemer med reglerne, og det tyder for mig på, at det ikke bliver via kontant betaling man må bruge disse smart løsninger i overskuelig fremtid. (og det betyder ikke altid, men bare sådan i alle fald de nærmeste år). Der skal ske store ændringer før kontant betaling inden afsendelse via webonline shops godkendes i Europa TROR jeg

I øvrigt tror jeg masser af købere er fuldt klar over kreditkort sikkerheden modsat kontant eller bankoverførsel, og jeg tror også det offentlige (ombudsmand m-m.) ser en klar fordel ved, at der ikke trækkes penge før der sendes, da det andet kunne gi voldsom stigning i sager hvor kunder ikke fik varen - fejl/sjusk eller med vilje.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke et problem i hvornår betalingen er i webshoppens hænder i forhold til hvornår varen afsendes? I dag må vi jo ikke hæve kundens betaling før varerne er asfsendt, hvilket jo giver kunden en vis sikkerhed.

Kan der ikke være en vis usikkerhed for kunden at Swippe eller MobilePay i det øjeblik ordren afgives?

I dag er ordre hos os bekræftet i det øjeblik betalingen med Kreditkort er godkendt - hvordan kan denne ordre bekræftelse forgå hvis kunden vælger Swipp eller MobilePay som betaling? Er det "bare" noget der skal programmeres?

/Erik 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)