Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Latterlige arbejdspladser

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Egon:
Det er jo netop det. 8 ansøgninger sendes afsted hver måned, det er der rigtig mange der gør. Afslagene er jo ikke ualmindelige for mig, de er konstante. Enten specificerer arbejdsgiverne ikke deres præferencer, ellers er de hamrende ligeglade

Her har du så det første problem. Du skal ikke sende ansøgninger ud med posten. Kør ud til butikken og bed om et ansøgningsskema. Få et indtryk af firmaet og hvad de søger hos dig som person. Når du nu alligevel er der, så prøv at komme i snak med dem så de husker dig. Og når du så har udfyldt skemaet, så kører du personligt ud og afleverer det igen. Prøv igen at høre dig frem til om der er mulighed for at aflevere direkte til personen der står for ansættelser i firmaet. Så er du jo næsten igang med den jobsamtale alligevel. Og så er det dig de husker når de skal ansætte.

Jeg har været igennem det ræs der. Der er stort set aldrig en leder at aflevere til og de vil stort set altid have ansøgninger over nettet.
Jeg har prøvet at køre 40 km og aflevere en ansøgning til en person bag disken for så at køre hjem igen. Det er et renderi uden lige og det er på tide enten at fokusere en helt ny retning eller gå meget langt ned i jobprioritering.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

repsej:

Egon:
50.000 kr siden april. Jeg gider ikke længere det latterlige jobsøgningsræs til mærkelige chefer, nu går jeg all in på egne ideer.

Sådan! Fokuser da på det positive istedet for på alle de "hængerøve, lusede amatører og skvatmider" der findes derude. Allerede 50.000 i omsætning er da vildt godt gået. Der er mange "iværksættere" der aldrig når derop ... og da slet ikke så hurtigt.

Du lyder også som en der har det bedst med at være "herre i eget hus", og så er livet som selvstændig jo perfekt.

Velkommen i klubben :)

Jesper

Tak
Der har været mange udgifter for næsten 40.000 og mere præcist en omsætning på ca 60.000. Men næste år er der ingen investeringer i materiel, kun reklame og vedligeholdelse forhåbentligt :)

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Her har du så det første problem. Du skal ikke sende ansøgninger ud med posten. Kør ud til butikken og bed om et ansøgningsskema. Få et indtryk af firmaet og hvad de søger hos dig som person. Når du nu alligevel er der, så prøv at komme i snak med dem så de husker dig. Og når du så har udfyldt skemaet, så kører du personligt ud og afleverer det igen. Prøv igen at høre dig frem til om der er mulighed for at aflevere direkte til personen der står for ansættelser i firmaet. Så er du jo næsten igang med den jobsamtale alligevel. Og så er det dig de husker når de skal ansætte.

Det er nu ikke helt så enkelt Michael, langt de fleste virksomheder ønsker ansøgning tilsendt elektronisk, og ofte er det at møde op personligt kun i vejen, da mange ikke gider det renderi. Jeg har en gang søgt arbejde, hvor stort set alle kunne være med efter lidt oplæring (opvasker i et meget stort firma), og efterfølgende fået afslag med den begrundelse, at der var ansat en person som matchede profilen bedre. Jeg tror man skal tænke på at disse afslag, er en standard besked, og lade være med at tage det personligt. Til opvasker jobbet, stod der i afslaget, havde der været 437 ansøgninger, så jeg følte mig nu ikke specielt "vraget" Wink

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)