Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Latterlige arbejdspladser

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja så fik man endnu et afslag uden at være til samtale.
8 ansøgninger skal skrives om måneden og når man stort set aldrig er til samtale, så er det en anelse svært at holde de lange fantastiske ansøgninger kørende med billeder i positioner man ikke vidste man ku, måske dér jeg fejlede denne gang.

Men at de skal fortælle mig at jeg ikke lever op til deres forventninger som butiksbestyrer.... neej, når man i 30 år har levet i en familie der har drevet butik, og man har været en del af det i mange år, så ved man nok noget mere om det end de fleste andre.
Varelager styring kan man ud og ind.
Udelegering af arbejde til 20 deltidsansatte og vagtplaner.
Økonomi og C5 kursus.
2x excel kurser.
HHX
og 1,5 videregående uddannelse bag mig (2,5 år maskinmester droppet fra pga interesse).
Og en profil der stemmer rigtig fint overens med butikkens koncept.

Møg hamrende træt af at høre på manglende kvalifikationer. Pis butik, det er da til grin, hvad fanden skulle jeg så hvis ikke jeg har kvalifikationer til en lille latterlig butik?

Jeg gider ikke søge længere. Før sommer startede jeg selvstændig virksomhed og har haft en omsætning på 50.000 kr siden april. Jeg gider ikke længere det latterlige jobsøgningsræs til mærkelige chefer, nu går jeg all in på egne ideer.

sådan et par hængerøve, lusede amatører, skvatmider

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu formoder jeg at de 50.000kr i omsætning ikke er månedsvis, men siden april. Enten skal du fokusere mere på din virksomhed, ellers også kan du vel opsøge din butiksdrivende familie mht. fif eller anbefalinger, evt. job i deres butik(ker)? ..

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal overtage familievirksomheden i fremtiden og er faktisk 50% beskæftiget der lige nu. Medmindre jeg fandt et job. 50.000 er selvfølgelig ikke månedsvis, men det er et godt resultat med megen potentiale.
Måtte bare ud med nogle frustrationer. Det er mig utroligt at man kan tilsidesættes med "manglende evner", der er ikke den ting jeg ikke kunne omkring området. Derfor er det ikke længere en løsning at søge jobs, det er det ikke.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Egon:
Måtte bare ud med nogle frustrationer. Det er mig utroligt at man kan tilsidesættes med "manglende evner", der er ikke den ting jeg ikke kunne omkring området. Derfor er det ikke længere en løsning at søge jobs, det er det ikke.

Du får det svært i fremtiden hvis et enkelt afslag kan slå dig så meget ud af kurs. Også som selvstændig. Du bliver simpelthen nød til at lære af afslagene til hele tiden at blive bedre næste gang.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Du får det svært i fremtiden hvis et enkelt afslag kan slå dig så meget ud af kurs. Også som selvstændig. Du bliver simpelthen nød til at lære af afslagene til hele tiden at blive bedre næste gang.

Og hvis man har fået mere end 100 afslag?

Hvornår er det tilladt at blive frustreret?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Og hvis man har fået mere end 100 afslag?

Hvornår er det tilladt at blive frustreret?

Så vil jeg tillade mig at mene at man ikke har lært noget at afslagene og hvis man gentager samme fejl 100 gange har man virkelig et problem. Men nu har trådstarter jo åbenbart kun prøvet 1 gang, så det er ikke problemet her.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo netop det. 8 ansøgninger sendes afsted hver måned, det er der rigtig mange der gør. Afslagene er jo ikke ualmindelige for mig, de er konstante. Enten specificerer arbejdsgiverne ikke deres præferencer, ellers er de hamrende ligeglade, for der skal nok være én derude med mange års erfaring. I dette tilfælde havde jeg så også erfaringen, alderen og alt med mig. Men nej jeg lever ikke op til deres krav, og så er det bare jeg spørger... hvilke krav kan man have for en butiksbestyrer andet end det jeg kan, når man ikke engang kan komme til samtale.

Jaja men de finder vel en 2 årig butiksuddannet, eller en med egen butik han vælger at lukke til deres fordel.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke kun prøvet én gang og har også gennemført ansøgningskurser, så helt latterligt på brevpapir ser det jo ikke ud.

Men hvor skal man gøre af sig selv når man ser en stilling der stemmer perfekt overens med ens profil, men alligevel "ikke lever op til kravene". Hvad er næste skridt så?

Jeg skal heldigvis nok klare mig rent økonomisk.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Egon:
Det er jo netop det. 8 ansøgninger sendes afsted hver måned, det er der rigtig mange der gør. Afslagene er jo ikke ualmindelige for mig, de er konstante. Enten specificerer arbejdsgiverne ikke deres præferencer, ellers er de hamrende ligeglade

Her har du så det første problem. Du skal ikke sende ansøgninger ud med posten. Kør ud til butikken og bed om et ansøgningsskema. Få et indtryk af firmaet og hvad de søger hos dig som person. Når du nu alligevel er der, så prøv at komme i snak med dem så de husker dig. Og når du så har udfyldt skemaet, så kører du personligt ud og afleverer det igen. Prøv igen at høre dig frem til om der er mulighed for at aflevere direkte til personen der står for ansættelser i firmaet. Så er du jo næsten igang med den jobsamtale alligevel. Og så er det dig de husker når de skal ansætte.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Egon:
50.000 kr siden april. Jeg gider ikke længere det latterlige jobsøgningsræs til mærkelige chefer, nu går jeg all in på egne ideer.

Sådan! Fokuser da på det positive istedet for på alle de "hængerøve, lusede amatører og skvatmider" der findes derude. Allerede 50.000 i omsætning er da vildt godt gået. Der er mange "iværksættere" der aldrig når derop ... og da slet ikke så hurtigt.

Du lyder også som en der har det bedst med at være "herre i eget hus", og så er livet som selvstændig jo perfekt.

Velkommen i klubben :)

Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)