Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ønskes angående momsproblemstilling - køb af skab til opsætning i håndværkervirksomhed

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

sonalias:
Nej for han fakturere naturligvis også skabet til (Ikea pris eksl moms) + moms. Så kommer det hele til at passe og dit moms beløb bliver 0,- hverken mere eller mindre :)

Du glemmer så lige den lille detalje at han bliver modregnet de 20% moms han har lagt på fakturaen i sit eget regnskab den dag han skal lave momsregnskab. Så nu er det ham selv det er en dårlig forretning for.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det glemmer jeg da ingen steder? Se mit regnestykke ovenfor, han tager jo også beløbet på 4000+moms så han får det samme ind i salgsmoms

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig med Sonalias. Momsen går lige op på den måde.

Den endelige faktura bør indeholde 2 salgslinger:

Beløb i DKK

Udlæg for skab - 4.000,-

Montering - 1.000,-

Moms - 1.250,-

Total - 6.250,- 

Så vil momsen for udlægget gå i 0 og salget vil blive pålagt moms. (hvis vi antager 4.000 + moms for køb af skab).

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

sonalias:
Nej det glemmer jeg da ingen steder? Se mit regnestykke ovenfor, han tager jo også beløbet på 4000+moms så han får det samme ind i salgsmoms

Ja du har ret. Jeg glemte lige at han jo også får en bon i Ikea som han kan trække fra i sine regnskaber.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber du fandt ud af det.

Ja, det var ikke det smarteste jeg fik lavet der, men nu er du da opmærksom på det (at der er noget der rent faktisk hedder Jbyg som er gået konkurs)

Held og lykke med det. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)