Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 19 ud af 23 (222 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Altimobiler.dk:
helt ok med mig... kender du nogen da?

Det kan være du kan indgå et partnerskab med denne ??? http://www.amino.dk/members/BroncofanDK/default.aspx

Men han vil nok kun være Uber, så det lader nok ikke sig gøre at han kan indgå i et samarbejdeWink

Men så kan han nok finde nogle Unter i Amerika ? eller fra andre lande, som han åbenbart har store kompetencer indenforWink

Lige nu skal han ud og hente biler http://politiken.dk/forbrugogliv/forbrug/dintransport/ECE2462034/hvor-bliver-de-billige-uber-vogne-af-som-vi-blev-lovet/

Men nok en stratetisk indsats for en "klog"Wink

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Man behøver vel ikke at tilhører Enhedslisten, for at kunne udvise samfundshensyn ??? og forståelseWink

Hvilket samfundshensyn er det du mener der er ved at enkelte brancher ikke må konkurrenceudsættes, og at industri og landbrug skal have undermineret deres konkurrenceevne af ekstraordinært høje priser på håndværksydelser, taxa, transport, bankområdet...

Med al ære og respekt for maling og mobiltilbehør, så er det ret sekundært til eksempelvis fødevareproduktion for befolkningens velbefindende - og fremstillingssektoren hæmmes af for høje priser i Danmark. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

At landbrugets krise skulle være begrundet i høje håndværkerydelser, tror jeg du skal længere ud på landet med. Wink

Og mobil telefoner ??? Wink

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Nu er Dinero gratis, fordi jeg er spiller i et frit marked, så det er ikke noget godt eksempel.

Dinero er vel kun gratis, så længe der er betalende Pro-abonnenter. Min spådom er, at markedet på sigt vil bestå af regnskabsprogrammer, som koster 1/10 af hvad de koster i dag. Små virksomheder skal muligvis slet ikke have et program - SKAT arbejder vist allerede med dette pt.

Mvh

Sti

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan meget vel have ret Sti og jeg tuder ikke, jeg kæmper :-)

Dbh Martin

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen tvivl om, at konkurrence er en god ting, men det skal naturligvis være på ens vilkår. 

Ubers påstand om ikke at være en taxa central, har jeg svær ved at se kan holde vand. Hele formålet med en central er nemlig at tage imod og fordele ture til chaufførerne.

Alene det faktum at man skal oprette en tur via uber, gør uber til taxa central.

Når det er sagt, så er det yderst konkurrenceforvridende, i forhold til de regler den alm. taxabranche ved lov skal følge.

Eksempelvis:

- Størrelse på bilen (kabine mål)

- Taxameter

- Føler i sæde

- Radio/online tur system

- Taxa skilt

- Køre bog

Uber reklamere ligeledes med at deres ture er ca. 35% billigere end alm. taxa.

Dette er ret interessant, da drift og løn omkostningerne er det samme som alm. taxa, dog med den undtagelse, at man som privat chauffør ikke kan trække driftomkostningerne fra i skat.

Desuden er ubers kommission pr. tur, langt større i % set i forhold til alm. taxacentral.

Som jeg forstår koncept og pris, så er det chaufførerne der betaler prisen for ubers kommission og billigere ture til kunderne.

Mange glemmer at regne på de totale driftomkostninger pr. tur. herunder

- benzin

- service (bilen skal hurtigere til service, da chaufføren køre flere km, end ellers)

- forsikring

- værditab pga. km stand

- Rengøring

- finansiering af bil (man bliver vel ikke uber chauffør hvis der køres i en Toyota Corolla fra 84??)

Der hvor uber kan være en fordel, er hvis man som chauffør kan får en tur der ligger inden for en radius af eks. 3 km. fra egen rute.

Eks. arbejder man selv i københavn og bør i køge, så vil det være en fordel, hvis der var en tur fra kbh til solrød, da man som chauffør selv skal samme vej. 

Hvis uber var smarte, så lavede de en funktion, hvor man som chauffør oprettet sit daglige kørseslmønster inkl. tider. Så vil det være muligt at tilbyde uber chaufføre ture der er i nærheden af udgangspunkt, og har nogenlunde samme destination inden for en given radius.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv boet i usa i en periode, og lavede en ret detaljeret beregning af løn, skat og købekraft. 

Jeg kom frem til, at havde man en nogenlunde gennemsnits løn i usa, så var købekraften større end i DK. Dette til trods for at man skulle købe privat health care forsikring osv.. 

MEN har man det laveste betalte job, eller slet ingen, så er man dårligere stillet end DK, da usa ikke har samme social sikkerhedsnet. 

Hvis man først har ramt bunden i usa, så er det langt sværre at kæmpe sig tilbage, da man ikke har samme udgangspunkt som i DK. 

Det er trods alt nemmere at kæmpe sig tilbage i DK, når man som minimum har et sted og bo, mad og gratis udd, hvor i usa handler det om ren overlevelse.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

Alene det faktum at man skal oprette en tur via uber, gør uber til taxa central.

Når det er sagt, så er det yderst konkurrenceforvridende, i forhold til de regler den alm. taxabranche ved lov skal følge.

Eksempelvis:

- Størrelse på bilen (kabine mål)

- Taxameter

- Føler i sæde

- Radio/online tur system

- Taxa skilt

- Køre bog

Uber reklamere ligeledes med at deres ture er ca. 35% billigere end alm. taxa.

Dette er ret interessant, da drift og løn omkostningerne er det samme som alm. taxa, dog med den undtagelse, at man som privat chauffør ikke kan trække driftomkostningerne fra i skat.

Desuden er ubers kommission pr. tur, langt større i % set i forhold til alm. taxacentral.

Om über er en taxacentral er jo nok en juridisk spidsfindighed, som egentligt ikke ahr meget med at gøre om konkurrence på taxamarkedet er ønskeligt. Du har ret i at den etaqblerede taxabranche har en en række krav, men det tages hellerikke med at de får et kollosalt statstilskud gennem ordningerne der tillader frikøring af taxaerne. På den typiske Mercedes taxa er det et tilskud på hundredetusindevis af kroner pr bil, som über chaufførerne ikke får.

Om det  er det chaufførerne der betaler prisen for ubers kommission og billigere ture til kunderne, er jo noget man kan se på fra to sider - enten giver über disse personer mulighed for indtjening eller også hvis man er på den gren - så udnytter de chaufførerne. Jeg hører til de der mener at skabelse af jobs er et gode!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
At landbrugets krise skulle være begrundet i høje håndværkerydelser, tror jeg du skal længere ud på landet med. Wink

Så du mener ikke at bygge og vedligeholdelsesomkostningerne for landbrugets produktionsanlæg har nogen betydning for deres omkostningsniveau. Jeg vil nok mene at mangen en svineproducent vil være uenig med dig.

De faktorer der så tildels er skyld i prisniveauet på håndværksydelser er så noget helt andet, men det er et strukturelt problem at de brancher der skal klare sig internationalt og skabe valutaindtjening, skades af de mange konkurrencebegrænsninger på hjemmemarkedet. 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
At landbrugets krise skulle være begrundet i høje håndværkerydelser, tror jeg du skal længere ud på landet med. Wink

Så du mener ikke at bygge og vedligeholdelsesomkostningerne for landbrugets produktionsanlæg har nogen betydning for deres omkostningsniveau. Jeg vil nok mene at mangen en svineproducent vil være uenig med dig.

De faktorer der så tildels er skyld i prisniveauet på håndværksydelser er så noget helt andet, men det er et strukturelt problem at de brancher der skal klare sig internationalt og skabe valutaindtjening, skades af de mange konkurrencebegrænsninger på hjemmemarkedet. 



sorry to say... men du er en farlig mand... og bare lige til en oplysning... der findes andre på denne her jord end dig:)

og det var så hvad jeg havde at sige til dig.... man kan ikke lære af dig ej heller oplyse dig om noget... det eneste du har for øje er at hele verden er sat på denne her jord for at tjene dig... så skide være med om de rent ud sagt vil dø af det... dette er ikke en livssyn jeg på nogen måde synes om og du sidder og gemmer dig bag en hemmelig profil så man ved ikke engang om du reelt er så langt ude eller om du bare laver sjov med os....

under alle omstændigheder er du spild af tid!

Side 19 ud af 23 (222 indlæg)