Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 6 ud af 23 (222 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Altimobiler.dk:
jeg kan virkeligt ikke se hvad jeg og danmark får ud af at Uber er kommet til... mange skriver meget her... men jeg kan virkeligt ikke se noget plus for samfundet her!

Værdien der kommer ud af Uber og konkurrence generelt, er at det gavner forbrugerne, de får bedre priser og bedre udvalg. Det gavner den almindelige arbejdere for hvilket det bliver billigere at lade bilen stå efter en lidt for god fredagsbar og det gavner mig der næste gang jeg skal til fest kan vise mig som den blærerøv jeg er ved at ankomme i en limo, det gavner den chauffør der henter mig fordi prisen for turen er lige et nyk over en almindelig Taxatur.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Værdien der kommer ud af Uber og konkurrence generelt, er at det gavner forbrugerne, de får bedre priser og bedre udvalg.


du glemte lige at nævne at forbrugeren også får lavere løn oven i hatten i din ligning... så en Uber vil stadig være lige så dyr som en taxa er nu.... forskellen er bare at dem der har rigeligt med penge vil få endnu flere penge... mens dem med lavtløns jobs´ne vil få endnu lavere løn....!

ikke det samfund jeg ønsker mig!

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Men ja, hvis man bare ophæver alle de restriktioner der er på taxa-branchen, så tror jeg egentlig vi er helt enige. - Så lad bare Uber komme an.

Selvfølgelig :)

Ubers indtog er en god mulighed for at afskaffe alle de regler som gør dyrere og mere besværligt at være såvel taxachauffør som kunde.

Og efter hvad jeg har læst rundt om i medierne idag, så er partier på begge sider af midten allerede positivt stemt overfor at lovgivningen skal moderniseres, således at tjenester som Uber er 100% lovlige.

Så mon ikke, at når der kommer en meningsmåling, der viser at en stor andel af vælgerne er pro-Uber, så står politikerne klar til demonstrere handlekraftSmile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Så hvis vi her skal tale om konkurrence, så skal vi jo også giver taxaerne fri. Altså hvormange der må køre. Hvornår de må køre. Hvem der må køre. Hvor længe hver chauffør må køre i træk. Prisen. Ekstra krav til bilerne. Uddannelseskrev til chaufførerne. O.s.v.

Men det er jo det Uber gør, det giver forudbestilt befordring fri, jeg kommer til at gentage mig selv, men der er som sagt ikke noget der forhindre en Taxa-chauffør i at kører for Uber. Så konkurrence er perfekt! i hvertfald for Taxa-chaufførene, de kan køre på de vilkår de selv vælger. De kan bare ikke længere holde andre væk så effektivt som før.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Altimobiler.dk:
Lundsby:
Værdien der kommer ud af Uber og konkurrence generelt, er at det gavner forbrugerne, de får bedre priser og bedre udvalg.


du glemte lige at nævne at forbrugeren også får lavere løn oven i hatten i din ligning...

Jeg ved ikke hvor du har det fra, i forhold til min ligning. Men det er helt rigtigt at der er masser af fattige mennesker i verden, der med glæde ville overtage de fleste danskeres job og tilmed til en mindre løn. Men det har ikke noget med Uber at gøre, det kommer hvad end de er her eller ej. Så er spørgsmålet er bare om der stadig skal være råd til at blive kørt af andre.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Altimobiler.dk:
Lundsby:
Værdien der kommer ud af Uber og konkurrence generelt, er at det gavner forbrugerne, de får bedre priser og bedre udvalg.


du glemte lige at nævne at forbrugeren også får lavere løn oven i hatten i din ligning...

Jeg ved ikke hvor du har det fra, i forhold til min ligning. Men det er helt rigtigt at der er masser af fattige mennesker i verden, der med glæde ville overtage de fleste danskeres job og tilmed til en mindre løn. Men det har ikke noget med Uber at gøre, det kommer hvad end de er her eller ej. Så er spørgsmålet er bare om der stadig skal være råd til at blive kørt af andre.



det har så sandelig rigtigt meget med Uber at gøre... Uber er bare endnu et angreb på arbejderen! det nytter ikke noget at sænke prisen hist og her når det i sidste ende ender med at at man skal have en højere stilling for at kunne leve af sin løn....!

det er i forvejen umuligt at leve af at være taxa chauffør med et 37 timers job.... nu bliver det bare endnu mere umuligt... der er MANGE andre brancher der på samme måde er blevet ødelagt!

Uber vil koste manden på gulvet penge og ham der har masser i forvejen vil bare få endnu flere...!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Altimobiler.dk:
det har så sandelig rigtigt meget med Uber at gøre... Uber er bare endnu et angreb på arbejderen! det nytter ikke noget at sænke prisen hist og her når det i sidste ende ender med at at man skal have en højere stilling for at kunne leve af sin løn....!

Du bliver selvfølgeligt nødt til at sænke prisen, i takt med at resten af verden gør det, hvis ikke vi gør det er vi ikke konkurrence dygtige og både danskere og verden udenfor vil holde op med at købe danske vare.

Så kan man selvfølgeligt sige, at vi kan fastholde unaturligt høje priser på varer der ikke er udsat for global konkurrence, men så for du bare en skævvridning hvor du bevidst forfordeler f.eks. Taxachauffører fremfor slagteri arbejdere. Det er jo heller ikke fair.

Det ironiske i dag er at den største trussel imod arbejderen, er andre arbejdere fra lande med markant lavere løn. Derfor er det også et spændende spørgsmål om man vil være nationalt solidarisk eller globalt solidarisk.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Du bliver selvfølgeligt nødt til at sænke prisen, i takt med at resten af verden gør det, hvis ikke vi gør det er vi ikke konkurrence dygtige og både danskere og verden udenfor vil holde op med at købe danske vare.


så du mener vi bare skal sænke prisen selvom vi ikke kan leve af det så?

hvad får man lige ud af at tjene penge hvis det man tjener ikke er nok til at kunne købe mad?

i dont get it:)

den største trussel mod arbejderen idag er ikke lav løn... men de lader sig udnytte og multinationale selskaber vil gå meget langt for at øge deres ofte meget fine indtjening... og for at øge den skal manden på gulvet holde igen eller have endnu mindre end han får nu... cheferne er jo ihh åhh så dygtige og uundværlige at de skal have mere...

husk nu på... ingen kæde er stærkere end det svageste led!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Altimobiler.dk:
så du mener vi bare skal sænke prisen selvom vi ikke kan leve af det så?

Det jeg siger er at konkurrence er global, så det er ikke op til os, hvad priserne skal være. Det handler som altid om udbud og efterspørgsel globalt. Det er konsekvensen af at vi er en lille åben økonomi.

Altimobiler.dk:

hvad får man lige ud af at tjene penge hvis det man tjener ikke er nok til at kunne købe mad?

i dont get it:)

Nu har det jo været sådan, at vi hvert år skulle være mere effektive end sidste år, fordi resten af verden blev det. Det er jo gået meget godt indtil videre, så jeg lad os håbe det ikke kommer dertil hvor vi ikke har råd til mad.

Altimobiler.dk:
den største trussel mod arbejderen idag er ikke lav løn... men de lader sig udnytte og multinationale selskaber vil gå meget langt for at øge deres ofte meget fine indtjening... og for at øge den skal manden på gulvet holde igen eller have endnu mindre end han får nu... cheferne er jo ihh åhh så dygtige og uundværlige at de skal have mere...

Det ville være belejligt hvis man kunne skyde skylden på de multinationale, de er så lette at hade. Men sandheden er desværre, at truslen kommer fra uligheden imellem arbejdere verden over. Østeuropæiske arbejdere får en brøkdel af hvad danske gør, så selvfølgeligt vil de også havde en bid af kagen, og det er svært at se at det ikke er fair. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det morsomme er, at mange fremhæver de fine og organiserede forhold taxachauffører har i Danmark.
Facts er at de har en lorteløn og er på 100% provision.
Er der ingen kunder i løbet af en nat, er der nul løn.
Er det gode forhold?

Lige her tror jeg en Uber chauffør, der ikke skal dele sin løn med et bestillingskontor, vognmand m.m. kan tjene langt bedre.
Så mon ikke det er alle dem der er i branchen, men ikke kører bil der skal være bange?

De bedste hilsner

Martin

 

Side 6 ud af 23 (222 indlæg)