Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg oprette mig som virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Teamagent Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil tro dette spørgsmål er blevet spurgt 1000 gange før, men jeg vil bare være helt sikker. 

Jeg er i gang med at starte et website for Esport. Det vil komme til at generer nogle penge, men ikke til at starte med. Er der grund til at få et cvr, hvis jeg ikke tjener over 50.000.-? Læste et sted at hvis jeg tjener penge, så kan jeg bruge pengene som investering i virksomheden. Skal jeg være oprettet som virksomhed, for at gøre dette? Og de penge jeg tjener, skal jeg indberette det til skat som B skat?

Og hvad er fordelene og ulemperne ved at oprette sig som virksomhed med cvr, hvis man tjener under 50.000kr

På forhånd mange tak for svaret.

Fra 4700 Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Hygiejnemanden.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skattemæssige og lovmæssige lader jeg andre om, men hvis jeg overvejer at handle på en ny webshop, så tjekker jeg "kontakt oplysninger" og dermed firmaets CVR nr.

Hvis du skal have Dankort / Visa vil jeg også tro at det vil være nemmest for dig med et cvr.

vh.

Peter

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Teamagent Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Også når siden er international?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Aggetdkk:

Hej Amino

Jeg vil tro dette spørgsmål er blevet spurgt 1000 gange før, men jeg vil bare være helt sikker. 

1

Jeg er i gang med at starte et website for Esport.

2

Det vil komme til at generer nogle penge, men ikke til at starte med. Er der grund til at få et cvr, hvis jeg ikke tjener over 50.000.-?

3

Læste et sted at hvis jeg tjener penge, så kan jeg bruge pengene som investering i virksomheden. Skal jeg være oprettet som virksomhed, for at gøre dette? Og de penge jeg tjener, skal jeg indberette det til skat som B skat?

Og hvad er fordelene og ulemperne ved at oprette sig som virksomhed med cvr, hvis man tjener under 50.000kr

På forhånd mange tak for svaret.

1

Eksport kræver eksportregistrering uanset hvad og det kræver at du stifter virksomhed - får CVR nummer - se om at starte virksomhed: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html med link til hvordan

2

Hvis du kan forvente at omsætte for over 50.000 kr på 12 mdr - omsætte og ikke tjene - så skal du være momsregistreret også

3

Du skal føre regnskab og du skal opgive dit overskud til skat i udvidet selskab baseret på regnskabet - se krav til regnskab i personlig virksomhed: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html 

Dine øvrige spørsgmål kræver meget mere plads - ex investerer for at undgå skat-  i princip nej for det du invester er jo en værdi og fordel og bagdel - ja fordel vel først og fremmest, at du får troværdighed via CVR og at du kan eksportere for det må du ikke gøre erhvervsmæssigt uden CVR helt enkelt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Teamagent Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se at jeg har formuleret mig utydeligt. Virksomheden vil ikke være indenfor ekspert eller import. Det er en service, som gør det lettere for folk at finde hold at spille med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

så er der jo ikke eksportregistrering,men alt andet i svaret gælder - 50.000 grænsen for moms osv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)