Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate links

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har været ved at søge lidt information på jeres site, men der er lidt viden jeg ikke umiddelbart kan finde!

Jeg er ved at arbejde på en hjemmeside, som skal fungere som en guide! I den forbindelse forventer jeg at indtjeningen skal komme fra affiliate-links!

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

1) Hvis ikke jeg ønsker en reklame, men derimod et link, der indgår i en tekst, som brugerne skal trykke på, hvad gør jeg så rent praktisk? Jeg er fuldstændig blank og uerfaren inden affiliate programs! 

2) Hvis jeg f.eks. ønsker at virke som affiliate for et specifikt hotel, kræver det så at de er med i et affiliate netværk, eller hvordan kan jeg lave en strategisk samarbejde med dem?

På forhånd mange tak!

Mvh David 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Økonom87:
1) Hvis ikke jeg ønsker en reklame, men derimod et link, der indgår i en tekst, som brugerne skal trykke på, hvad gør jeg så rent praktisk? Jeg er fuldstændig blank og uerfaren inden affiliate programs! 

Du markere det du gerne vil have et affiliate link i, og kopiere dit affiliate link ind. Accepter og voilá.

Økonom87:
2) Hvis jeg f.eks. ønsker at virke som affiliate for et specifikt hotel, kræver det så at de er med i et affiliate netværk, eller hvordan kan jeg lave en strategisk samarbejde med dem?

Undersøg om de er tilmeldt et affiliate program og tilmeld dig det. Hvis ikke, kan du kontakte dem direkte og høre dem ad.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for svar..

Angående dit første svar? Det lyder meget simpelt, men da jeg heller aldrig har arbejdet med hjemmesider før, så tænker jeg, at det er i forbindelse med programmeringen/udarbejdelsen af sin hjemmeside, at man bare live kan lave dette step? :)

Hvis de ikke er tilmeldt et affiliate program, hvordan sker betalingen så? Jeg ved at man f.eks. kan have en adsense-konto, men hvordan trackes og betales ellers? :)  

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Økonom87:
Angående dit første svar? Det lyder meget simpelt, men da jeg heller aldrig har arbejdet med hjemmesider før, så tænker jeg, at det er i forbindelse med programmeringen/udarbejdelsen af sin hjemmeside, at man bare live kan lave dette step? :)

Hvis de ikke er tilmeldt et affiliate program, hvordan sker betalingen så? Jeg ved at man f.eks. kan have en adsense-konto, men hvordan trackes og betales ellers? :)  

Første svar: Google html link. Så kan du hurtigt se hvordan man smækker et link ind i en tekst.

Angående affiliate: Hvis de er tilmeldt et program, sker det igennem programmet. Hvordan de udbetaler afhænger. Nogen betaler til paypal, andre direkte til din konto foreksempel.

Hvis de ikke er tilmeldt et program, men måske har deres eget, betaler de dig. Tracking styrers af programmet, det skal du ikke tænke på.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det specifikt er hoteller du vil være affiliate for så er Hotels.com på Tradedoubler.dk og Tradetracker.dk har en del mindre kæder. Agoda.com har også et affiliate program, det samme har Expedia.

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak til begge to! Fedt med så hurtig respons herinde! :) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)