I kender sikkert frustreringen over alle de kunder, der kommer varer i kurven, men efterfølgende falder fra. Der findes selvfølgelig ikke en formel for, hvor stor en andel, der bør konvertere. Jeg vil alligevel spørge: Hvor stor en andel af dem, der kommer varer i kurven skal konvertere før man kan være tilfreds? Der er blevet gjort en del for at opbygge trust på hjemmesiden både via god kundeservice og indformation på hjemmesiden. Men, måske er vi endnu ikke i mål eller måske må vi bare acceptere at en del falder fra i processen. Og hvor meget spiller produktet ind? Vi handler f.eks. med relativt dyre produkter på vores webshop www.furbazaar.com. Har det noget at sige for, hvor mange der falder fra? |
Hej Søren,
Det er utroligt svært at komme med et tal på konverteringer ud af dem som har puttet varer i kurven. Går ud fra at du mener konverteringen er for lav? Lidt ting jeg har bemærket:
- Rigtig mange putter varer i kurven, kun for at se om der er fragt på, eller ej.
- Desuden, når jeg kommer til checkout, står der ikke noget med fragt, derfor går jeg ud fra at fragt er gratis? Men jeg mødes så af en blå boks som tilbyder mig gratis fragt hvis "liker" på Facebook? Der er ret ulogisk for mig. Jeg ville opgive at handle pga uvisheden. Desuden, så kunne jeg aldrig drømme om at "like" noget før jeg har modtaget mit produkt, det virker, på mig, ret useriøst.
- Jeg vil heller ikke betale via Paypal, når det gælder produkter i den prisklasse. Så bør man have "råd" til en ordentlig betalings gateway. (Går ud fra at i har det med i planerne). Paypal er altid dårlig for konverteringerne.
- Checkout knappen falder for meget ind i designet, den burde ikke have samme farve som f.eks "Sign up" til nyhedsbrev.
Det er altid de små ting, som virkelig kan gøre en forskel.
Et tip som jeg altid selv bruger. Jeg får den som jeg kender, der er ældst og dårligst til IT, til at gennemføre en bestilling i webshopen, mens jeg kigger på. Kan den person ikke gennemføre et køb, uden min hjælp, så er min webshop for dårlig.