Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad fanden skal man bruge ideer til?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kender du det når klokken er mange og du beslutter dig for at gå i seng. Du føler dig egentligt også træt, efter en lang da med en masse indtryk, som du i virkeligheden har svært ved at processere, men da du endeligt lægge dig ned i sengen, så sker det, du vidste ville ske....

Hjernen begynder nu at køre i FULDKOMMEN overdrive. ALLE indtryk bliver vendt, drejet og vendt igen, og alle dine fordomme omkring ligninger i folkeskolen, begynder nu at blive gjort til skamme, på en eller anden simpel måde.
MISFORSTÅ MIG IKKE, det er ikke ligninger i den faktuelle forstand, men mere den enorme mængde af informationer der pludseligt bliver processeret som ligninger i forhold til hinanden. X = hest, Y = ko 1 = variable, og summen bliver pludseligt meget forskellig, afhængigt af, hvilken rækkefølge du stiller dem op i.
Det fungere nærmest som et stamtræ, hvor nogle grene er dead-ends (hvorefter de afskrives) og andre videreføres til nye grene som videreføres til nye grene og i sidste ende har et resultat.

Som ovenstående har jeg det hver evig eneste dag. Kørende 40% i dagtimerne og 100% når jeg har lagt mig (ruffly). Jeg har så mange ideer, at det er svært at forholde sig til og fuldkommen umuligt at udleve. For selvom jeg har en god ide, som ikke er prøvet før, at går der meget kort tid, så har jeg en ny. Ikke nødvendigvis relateret til den oprindelige ide, men bare en ide.
Mange ideer er naturligvis lavet før i en eller anden forstand, og mange af ideerne er enden deadends eller direkte trash, men der er også mange som har potentiale eller direkte giver én en åbenbaring.

HVORFOR FANDEN KAN MAN IKKE LEVE AF AT LEVERE IDEER?

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

obviouslyInsane:
HVORFOR FANDEN KAN MAN IKKE LEVE AF AT LEVERE IDEER?


Det kan du også sagtens! 

En god idé er vel et eller andet med at få 1000 idéer og så sorterer de 999 af dem fra.

Hvis du en dag skal leve af din ide-generator-evne, så kræver det at du er i stand til at kunne "kill your darlings" : -)

Jeg har selv haft samme drøm som dig, nemlig at kunne leve af at få ideér. I dag er det at få idéer en stor del af mit arbejde så måske lykkes det en dag for mig.

Noget jeg tror er rigtig vigtigt er at du også er i stand til at fører nogle af dine ideér ud i livet.

Held og lykke med det

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke svært at få ideer, som er det næste logiske step i en udvikling, jeg gætter på at 70%+ af befolkningen har den evne og lige omkring 100% her på Amino. Det er langt svære at få en ide som ikke er "det næste logiske step eller et der ligger i en logisk rækkefølge herefter". Eksempel

Den næste kartoffel skræller er firkantet! - Af den ene eller anden grund en fed ide, men aldrig en ide at arbejde videre med, fordi kartoffel-skræller-branchen nok ikke er så dumme alligevel, og sandsynligvis har fået ideen selv (givet det er et logisk step) men de er bare ikke nået til at få den bragt i produktion endnu.

Jeg håber ikke der er noget nyt i argumentet ovenfor som (jeg gætter igen på næsten samtlige aminoer) har oplevet. Jeg personligt forsøger altid at undertrykke nye ideer. Dels har jeg ikke tid og dels har jeg alt for mange i skuffen i forvejen. Kun de ideer som udvikler sig med 510 km/t uden mulighed for at stoppe (dem man også siger at brikkerne bare falder på plads) får lov at komme på papir, som er min ventil for at hovedet ikke brænder sammen. Mit filter er simpel tid... Kan jeg stadig ikke få en ide ud af systemet efter en uge, så begynder jeg at google. - Lever ideen stadig, så går det ud over familie og venner i ½ år, med konstante overvejelser om hvordan og hvor meget kritik jeg får retur (Det kræver gode venner).

Jeg håber min teknik kan give dig lidt flere nætter med god søvn, for jeg kender kun alt for godt dit "problem".

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg kan ikke lige se hvodan man skulle leve af ideer. Det giver ikke megen mening for mig. For får man en ide som man ser potentiale i, hvad vil du så gøre med den for at leve af den? 
Sælge den? Køber vil gerne vide hvad ideen er før han betaler for den. Og vil køber så betale når han allerede ved ideen? sikkert ikke.
Ansat i virksomhed for at komme med ideer? Tror jeg heller ikke, da der i forvejen er mange mennesker med mange ideer i en virksomhed. Så hvorfor skulle dine være bedre end måske 200 hoveders ideer?
Ide workshops? Måske, men så er det ikke så meget om at få ideer men om at facilitere at andre får ideer.

Et andet argument er at den oprindelig ide man får meget sjældent er en god ide. Går man først i gang med at teste sine ideer finder man hurtigt ud af at ideen skal twistes eller helt ændres. Et såkaldt pivot. 

Så jeg vil sige at man ikke kan leve af ideer. :)

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

obviouslyInsane:
HVORFOR FANDEN KAN MAN IKKE LEVE AF AT LEVERE IDEER?

Fordi stort set alle har ideer, så ideer har ingen værdi, fordi de findes i ekstremt overtal

En ide er stort set aldrig noget værd. Det der giver en ide værdi er når den bliver udført godt

En dårligt udført ide er ofte langt mere profitabel end en god ide der bliver udført dårlig.

Gode ideer er ligesom gode intentioner, kan ikke bruges til noget som helst uden næste skridt.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Bloch Petersen:
Så jeg vil sige at man ikke kan leve af ideer. :)

Da der findes opfindere som lever af deres ideer, er dette ikke korrekt.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Lasse Bloch Petersen:
Så jeg vil sige at man ikke kan leve af ideer. :)

Da der findes opfindere som lever af deres ideer, er dette ikke korrekt.

Ikke at det ikke er korrekt, men har du nogle eksempler på folk som udelukkende lever af at komme på ideer?

De fleste opfindere går jo skridtet videre og laver prototyper osv., så de fleste opfindere lever ikke kun af at få ideer, men nogle gør måske, har du nogle oppe i ærmet du kan dele med os?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
har du nogle oppe i ærmet du kan dele med os?

Det er lidt bekymrende at du omtaler dig selv i flertal ?. Men der har da været en del i fjernsynet igennem årene. Så du/i må selv lige gennemgå DR´s arkiver.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:

Thomas Frost:
har du nogle oppe i ærmet du kan dele med os?

Det er lidt bekymrende at du omtaler dig selv i flertal ?. Men der har da været en del i fjernsynet igennem årene. Så du/i må selv lige gennemgå DR´s arkiver.

Hvis du nu prøvede rigtigt hårdt ikke altid at være på tværs, så kunne det være du kunne se at "os" betød os andre her i tråden ;) Men det er nok sjovere for dig at være på tværs som sædvanlig :-)

Men jeg har noteret du ikke har nogle eksempler at referere til udover DR´s arkiv, hvor der måske er noget.

Hav en god og positiv dag.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
se at "os" betød os andre her i tråden

Sjovt at du er blevet talsmand for de andre her i tråden. Men her er så lidt trøst til dig = 

 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)