Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstra huslejeopkrævning pga. jul?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, 

Jeg håber der sidder nogle lejeloveksperter derude, som kan hjælpe. 

Jeg opsagde min lejlighed pr. 30. september med fraflytning 15. december 2014. Lejemålet skal sættes i stand til nye lejere, hvorfor jeg fraflytter 14 dage inden 1. januar (udlejeren kræver ikke andet i kontrakten). Problemet er den, at udlejeren kræver 15 dages husleje fordi juleperioden rammer opsigelsesperioden, hvor de ikke kan sætte lejligheden i stand. 

Jeg har intet kunne finde på nettet, og vil ikke betale til Lejernes LO, hvis udlejeren har ret til at kræve husleje.

Help? Anyone?

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart vil jeg tro du har en god sag :-)

MEN det er udelukkende baseret på hvad jeg vil betegne som sund fornuft, det andet lyder for langt ude.

Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i Lejernes LO med det samme, tror du har en god sag! 

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke?

Har I aftalt en specifik opsigelsesprocedure i lejekontrakten? Så er det denne der er gældende.

Er der intet nævnt i lejekontrakten, er det som udgangspunkt lejelovens bestemmelser på 3 måneder, der er gældende, hvilket betyder at du skal betale frem til 31. december. Udlejer kan ikke kræve betaling for 14. dage ind i januar måned, såfremt det er sådan dit indlæg skal forstås.

Så konklusionen er - med mindre andet udtrykkeligt fremstår i lejekontrakten, så skal du betale husleje frem til 31. december. 

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at skrive til "lejernes jurist" på facebook, de er søde til at rådgive gratis :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med de forrige besvarelser. Det er udlejers eget problem, at han ikke kan finde håndværkere i sidste halvdel af december. 

Udlejer kan altså ikke kræve, at du betaler husleje længere end til 31. december. Hvis du får problemer med at få dit depositum tilbage, så tag endelig fat i mig.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)