Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdstøj trække fra

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal fra den 24. November til 23. December sælge juletræer fra Sankt Jacobs Plads på Østerbro.

Da branchen er præget af meget sort handel, vil jeg gå i den anden grøft og efter bedste evne forsøge at være helt på lovens rene sti. Når jeg siger forsøge er det fordi jeg synes det er svært at gøre sig rigtig klog på, og budgettet omvendt heller ikke tillader revisor og den slags. Men det skal nu nok lykkedes.

Jeg får brug for at købe noget skiundertøj og måske en heldragt, for at kunne holde varmen. Går ud fra at jeg godt kan trække det fra?
Spørgsmålet er så efterfølgende: skal jeg smide det ud eller må jeg godt bruge det privat på nogen måder? (Lukker firmaet efter)

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Juletræet:

Som jeg læser det er beklædning som hovedregel privat udgift. der er dog undtagelsen med at denne er nødvendig for den pågældende skatteryders arbejde. MEN så står der at denne beklædning ikke må være velegnet til privat brug, hvilket lange underdrenge jo er. eller falder ind for hvad der er sædvanlige udgiter til borgerne. Derfor er min personlige holdning at du må til lommerne og betale dem selv. Men der er måske klogere hoveder som ved bedre.

Held og Lykke

klog artig

Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sålænge du har dit eget firma navn påsyet tøjet, så er der vidst ikke noget problem ;-)

Eventuelt kan du jo købe noget brugt tøj på dba, hvis det kun skal bruges i få dage.. (dog nok lige undertøjet undtaget ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er selvstændig ejer er der ikke fradrag overhovedet for arbejdsbeklædning - og du kan heller regne med beklædning med logo osv. Det skal være noget helt helt specielt, ellers betaler man sit eget tøj

Lidt anderledes hvis der er mange ansatte som alle får helt samme beklædning (nu nok næppe varme underbukser dog)  noget med sikkerhed eller logo - men så skal der være en gruppe ansatte der alle får det helt samme påbud - Så nix hvis du er selvstændig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)