Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afdækning af ens umiddelbare målgruppe

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg ved ikke helt om dette indlæg, skal høre til denne tråd, men ellers må I sige til, hvis den skal andet sted hen. 

Som det fremgår af overskriften, handler dette indlæg om, at jeg gerne vil høre jer lidt omkring det at afdække ens målgruppe for ens salg. Hvad mit egentlige produkt, der skal sælges, består i, kan jeg ikke helt sige på nuværende tidspunkt. Jeg kan dog afsløre, at det er inden for kolonialvare. 

Umiddelbart har jeg en ide om at min målgruppe, vil være folk med en
- høj indkomst
- høj uddannelse
- stor interesse for økologi og gode råvarer
- handler overvejende i Irma og specialforretninger
- bosiddende i København (overvejende Østerbro) 

Som I kan se, er dette blot de umiddelbare tanker om hvilken målgruppe mit produkt vil henvende sig til. 

Og det er nu jeres ekspertise forhåbentligt kan hjælpe mig videre. Har I nogen ideer til hvordan jeg skal undersøge dette ? Skal jeg blot stille mig op på Østerbro og interviewe folk der kommer ud af en Irma, om de kunne se sig selv købe mit produkt, eller er der andre/mere elegante måder at gøre dette på?

Har også overvejet at benytte mig af et firma til at afdække mit kundesegment - frygter dog at prisen vil blive meget høj.

Alle ideer og indvendinger modtages med glæde :) 

Bedste hilsner Morten 

Fra København S
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 24
Fra  Rabell Aps Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Du kan jo starte med at spørge nogen foran IRMA. Hvad er det værste der kan ske ved det? Det er sikkert flinke og rare mennesker.:-)

Når det så er sagt, er det lidt svært at hjælpe dig, når dit produkt ikke er kendt, men det er altid en god idé at lave følgende øvelse med dit produkt, hvor du sætter dig i kundens sted:

Hvad kan de UNDGÅ ved at købe det?

Hvad kan de OPNÅ ved at købe det?

Hvis du overordnet og meget generelt kategoriserer mennesker i to kategorier, er der altid den persontype, der gør ting for at UNDGÅ noget (bøvl af den ene eller anden art). Den anden gruppe mennesker gør noget for OPNÅ noget (succes, glæde af en art). 

Eksempelvis: køb rejseforsikring og undgå den store regning, hvis du får maveonde og ender på det tyrkiske hospital (undgå bøvl) og hold ferie med ro i maven (opnå succes).

Hvis du laver den øvelse, vil du komme et skridt tættere på, hvad de segment egentlig vil have - og burde gør hvem dit segment lettere at finde.

Mvh

Henrik, Salgforikkesaelgere.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)